DCT Gdańsk przekroczył poziom przeładunków z 2009 roku

DCT Gdańsk przekroczył poziom przeładunków z 2009 roku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

DCT Gdańsk, największy polski terminal kontenerowy odnotował dynamiczny wzrost przeładunków w pierwszej połowie 2010 roku. W czerwcu 2010 roku przeładunki przekroczyły wolumen obsłużony w całym 2009 roku osiągając wielkość 173 279 TEU.

Miesięczne przeładunki w DCT Gdańsk stale rosną i w czerwcu przekroczyły poziom 36 000 TEU. W 2010 roku terminal planuje potroić obroty z 2009 roku i przeładować około 450 000 TEU. Dynamiczny wzrost ilości obsługiwanych kontenerów przez DCT pozwala przyspieszyć plany inwestycyjne wiązane z zakupem większej ilości sprzętu przeładunkowego.

Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk, Boris Wenzel skomentował: „Dzięki stale rosnącej wydajności przeładunkowej DCT Gdańsk ma nadal znaczny potencjał i możliwości obsługi nowych klientów z taką samą wysoką jakością, do jakiej przyzwyczailiśmy naszych klientów. Spodziewamy się, że w najbliższym czasie uda nam się sfinalizować zakup dodatkowych urządzeń przeładunkowych, aby stopniowo zwiększać naszą roczną zdolność przeładunkową do 1 000 000 TEU w celu zmaksymalizowania potencjału istniejącej infrastruktury, a tym samym odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku.”

W dłuższej perspektywie plany rozwojowe pozwolą DCT Gdańsk osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 4 000 000 TEU do obsługi linii przenoszących się tu z tradycyjnych północnoeuropejskich hub’ów w celu skorzystania z wysokiej jakości usług terminalu i jego doskonałej lokalizacji do obsługi rynku polskiego oraz Europy centralno-wschodniej.

DCT Gdańsk jest jedynym terminalem w Polsce i na całym Bałtyku obsługującym bezpośrednie połączenia żeglugowe z Dalekiego Wschodu armatora Maersk Line. Terminal także stale współpracuje z innymi liniami żeglugowymi dowożącymi swoje kontenery do Polski publicznymi feederami.

DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalistycznego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17,0 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m, zapewniając doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego „hubu” portowego dla Morza Bałtyckiego. Trzy suwnice post-Panamax mogą obsługiwać kontenerowce – do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu „ro-ro” (40 metrów szerokości). Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk ( 2 x 1000m ) zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego. Roczna zdolność przeładunkowa DCT Gdańsk to 600 000 TEU na obecnym etapie rozwoju.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: DCT Gdańsk przekroczył poziom przeładunków z 2009 roku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!