DCT Gdańsk, największy polski terminal kontenerowy odnotował dynamiczny wzrost przeładunków w pierwszej połowie 2010 roku. W czerwcu 2010 roku przeładunki przekroczyły wolumen obsłużony w całym 2009 roku osiągając wielkość 173 279 TEU.
Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk, Boris Wenzel skomentował: „Dzięki stale rosnącej wydajności przeładunkowej DCT Gdańsk ma nadal znaczny potencjał i możliwości obsługi nowych klientów z taką samą wysoką jakością, do jakiej przyzwyczailiśmy naszych klientów. Spodziewamy się, że w najbliższym czasie uda nam się sfinalizować zakup dodatkowych urządzeń przeładunkowych, aby stopniowo zwiększać naszą roczną zdolność przeładunkową do 1 000 000 TEU w celu zmaksymalizowania potencjału istniejącej infrastruktury, a tym samym odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku.”
W dłuższej perspektywie plany rozwojowe pozwolą DCT Gdańsk osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 4 000 000 TEU do obsługi linii przenoszących się tu z tradycyjnych północnoeuropejskich hub’ów w celu skorzystania z wysokiej jakości usług terminalu i jego doskonałej lokalizacji do obsługi rynku polskiego oraz Europy centralno-wschodniej.
DCT Gdańsk jest jedynym terminalem w Polsce i na całym Bałtyku obsługującym bezpośrednie połączenia żeglugowe z Dalekiego Wschodu armatora Maersk Line. Terminal także stale współpracuje z innymi liniami żeglugowymi dowożącymi swoje kontenery do Polski publicznymi feederami.
DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalistycznego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny, niezamarzający kanał podejściowy o głębokości 17,0 m i nabrzeże przeładunkowe o głębokości 16,5 m, zapewniając doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego „hubu” portowego dla Morza Bałtyckiego. Trzy suwnice post-Panamax mogą obsługiwać kontenerowce – do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu „ro-ro” (40 metrów szerokości). Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk ( 2 x 1000m ) zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego. Roczna zdolność przeładunkowa DCT Gdańsk to 600 000 TEU na obecnym etapie rozwoju.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: DCT Gdańsk przekroczył poziom przeładunków z 2009 roku