Siemens i Kapsch wyposażą pierwszą w Niemczech linię kolejową z system sterowania pociągiem ETCS (European Train Control System) poziom 2.
Po raz pierwszy w Niemczech zastosowany będzie do kontroli i bezpieczeństwa technologia ETCS poziom 2. Umożliwia ona przesyłanie sygnałów „z torów” cyfrowo do kabiny maszynisty wyłącznie za pośrednictwem globalnego systemu kolejowej komunikacji mobilnej (GSM-R), a także transmisję danych w drugą stronę - o pozycji pociągu, do celów zarządzania ruchem i telemetrii.
Całkowita wartość zamówienia inwestora, czyli Deutsche Bahn, wynosi 93 mln euro. Planuje się, że projekt będzie zrealizowany w dwóch etapach: w 2015 r. i 2017 r.
O ile w systemie ETCS poziomu 1 jako nośnik transmisji danych używa się transponderów (balis) ułożonych w torze, praktycznie wszystkie informacje w ETCS poziomu 2 są przekazywane za pomocą GSM-R z centrum radiowego (RBC) pojazdu za pośrednictwem protokołu Euroradio. Ta technologia umożliwia ciągła wymianę informacji, także podczas postoju pociągu. System poprawia płynność jazdy, bowiem pociągi nie muszą hamować, nim osiągną następny punkt pomiaru naziemnego (balisę). Umożliwia też prędkości pociągów do 300 km/h.
Jak wynika z wypowiedzi przedstawicieli Siemensa, wdrożenie to pozwoli na konsolidację technologii kontroli i bezpieczeństwa ruchu pociągów w UE. Obecnie w różnym stadium rozwoju użytkowanych jest 14 systemów. UE zakłada ich harmonizację.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: DeutscheBahn zamówiła ETCS poziomu 2