PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

DKV Euro Service Polska: zarządzanie mobilnością ma przyszłość

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
12-01-2016 12:26 |  aktualizacja: 12-01-2016 12:56
DKV Euro Service Polska: zarządzanie mobilnością ma przyszłość
Fot. Fotolia

Od pewnego czasu najistotniejszym źródłem sukcesu przewoźników jest racjonalna gospodarka czasem kierowców i samochodów. Nazywa się to poprawą mobilności lub precyzując, zarządzaniem mobilnością - mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny w DKV Euro Service Polska.

Wasza firma ma dobry punkt do obserwacji rynku przewozów towarów samochodami. Jakie występowały na nim główne tendencje w 2015 roku?

- Miniony rok był niespodziewanie dobry dla branży transportowej w Polsce. Został zdefiniowany przez duże spadki cen paliw. A co istotne, zleceniodawcy z opóźnieniem reagowali na te spadki, czyli to przewoźnikom udało się skonsumować znaczną część oszczędności na zakupie paliw.

Jak zmieniły się stawki usług transportowych?

- Zmalały w porównaniach rok do roku, bo zleceniodawcy naciskają na redukcję stawek. Ale ten proces jest zawsze rozciągnięty w czasie i są okresy, w których na takich zmianach bardziej korzystają przewoźnicy.

Z niektórych badań rynku (np. firm Transporeon - Capgemini) wynika, że występowała jednak nadmierna podaż usług przewozowych nad popytem.

- Moim zdaniem, odpowiedzi pytanych firm w takich barometrach nie zawsze są rzetelne, czyli - uczciwe.

W Polsce np. niemal wszyscy właściciele na pytanie, „jaka jest koniunktura" odpowiadają: bardzo zła. Także na pytanie: „jak pan ocenia perspektywy rozwoju?” - twierdzą: są beznadziejne. Ale na kwestię „czy zamierza pan kupić nowe ciężarówki?” - mówią: tak.

Malkontenctwo narodowe, czy dmuchanie na zimne?

- Malkontenctwo. Dlatego te firmy, które funkcjonują długo na rynku, są uodpornione na takie „informacje” konkurencji.

W poprzednich latach bywało, że np. pozytywne sygnały z rynku powodowały zbyt optymistyczną reakcję przewoźników, co kończyło się ich ogromnymi trudnościami finansowymi.

Kupowano lub leasingowano zbyt dużo samochodów?

- Tak. Od około 5 lat te decyzje są znacznie bardziej wyważone i racjonalne. To zarówno wpływ tego, że wielu przewoźników funkcjonuje na rynkach międzynarodowych oraz tego, że pozbyli się oni prostych i ekstensywnych metod rozwoju.

Czyli…

- Nie działają według zasady: widzimy możliwość zwiększenia przewozów, to kupujemy samochody. Teraz jest inne podejście: racjonalizujmy przebiegi floty i czas wykorzystania samochodów.

Od pewnego czasu najistotniejszym źródłem sukcesu firm transportu drogowego stała się właśnie racjonalna gospodarka czasem kierowców i samochodów. To nazywa się poprawą mobilności lub zarządzaniem mobilnością, czyli intensywniejszym i racjonalniejszym wykorzystaniem środków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


57 738 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 316 727 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 142 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP