PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dlaczego płonął kontenerowiec Maerska?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
21-03-2018 15:35 |  aktualizacja: 21-03-2018 15:37
Dlaczego płonął kontenerowiec Maerska?

Pożar na morzu trudno ugasić siłami załogi.

Fot. Shutterstock.

Pożar, który 6 marca wybuchł na kontenerowcu Maersk Honam, mogły spowodować niebezpieczne ładunki zapisane w manifeście pod fałszywą nazwą. Rzecz wymaga pilnego wyjaśnienia. Między innymi dlatego, że 10 dni później pożar wybuchł na innym kontenerowcu tego samego armatora - Maersk Kengsington. Ten załoga ugasiła sama.

  • Jak informowaliśmy, ogień na Maersk Honam płynącym z Singapuru do Suezu, pojawił się 6 marca po południu. Załoga próbowała z nim walczyć, ale po kilku godzinach kapitan zarządził ewakuację. Załogę przejął inny kontenerowiec.
Kilku marynarzy zostało poparzonych. Później jeden z nich zmarł. Czterech marynarzy zginęło we wnętrzu statku.

Tragiczny pożar na kontenerowcu Maersk Line

W jednym z komunikatów Maersk informuje, że jest jeszcze zbyt wcześnie, by określić rozmiary strat. Sam statek wart jest około 122 mln dolarów.

Maersk Honam, który może zabrać do 15262 TEU, wiózł w feralnym rejsie 7860 kontenerów.
  • Według indyjskiej straży przybrzeżnej, która przyholowała statek na jedną z wysp na Oceanie Indyjskim, setki kontenerów w przedniej części statku wydaje się być całkowicie zniszczonych. Nienaruszone mogły pozostać te schowane za nadbudówką i w części rufowej. Armator obiecał wszystkim klientom bezpośredni kontakt w związku z opóźnieniem w dostawie towarów.

    Jak określiła The British International Freight Association (BIFA), wartość ładunku szacuje się nawet  na setki milionów dolarów.
  • Eksperci zalecają wyciągnąć z tego tragicznego wydarzenia dwa wnioski ogólnej natury.

    Po pierwsze: Należy odpowiednio rozmieszczać kontenery z niebezpieczną zawartością. Chodzi o to, by zgodnie z zaleceniami International Maritime Dangerous Goods, nie sąsiadowały one bezpośrednio z pozostałym ładunkiem. Ta zasada sprawdziła się w przypadku pożaru na Maersk Kensington.

    Po drugie: Ponieważ nadal nie wyjaśniono, dlaczego doszło do obu pożarów - na Honam ładunki niebezpieczne i łatwopalne były umieszczone oddzielnie, a jednak i tam na pokładzie pojawił się ogień - należy przyjąć, że niektóre towary mogły zostać zapisane w liście przewozowym pod nieprawdziwą nazwą. Takie postępowanie nie jest nieprawdopodobne; może wiązać się z próbą obniżenia kosztów frachtu.

  • Szczyt przewozów nie wpływa istotnie na stawki frachtu morskiego
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 893 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

673 923 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP