Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Do 2021 roku ma powstać I etap nowej linii tramwajowej w Poznaniu

Autor: PAP
23-05-2016 15:57
Do 2021 roku ma powstać I etap nowej linii tramwajowej w Poznaniu
Fot. Fotolia

Do 2021 roku w Poznaniu ma powstać pierwszy etap linii tramwajowej na Naramowice, czyli odcinka Naramowice-Wilczak. Jak podkreślają władze miasta, budowa tej trasy jest najważniejszą inwestycją dla Poznania w ciągu najbliższych lat.

Nowa trasa tramwajowa ma ułatwić komunikację z centrum miasta mieszkańcom poznańskich Naramowic. Jak przekazano PAP w poniedziałek w komunikacie prasowym, w najbliższym czasie ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego etapu: odcinka łączącego Wilczak z Naramowicami.
Przetarg ma obejmować "opracowanie ostatecznej koncepcji funkcjonalno-przestrzennej oraz kompletnej dokumentacji technicznej inwestycji, w tym m.in. projektu budowlanego i projektu wykonawczego". Władze miasta przeznaczyły na prace projektowe 2,5 mln zł w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2016-2017.

Projekt ma być gotowy do końca 2017 roku, a jego realizacja zaplanowana jest w latach 2018-2021.

Pierwsze prace analityczno-badawcze nad koncepcją nowej trasy tramwajowej rozpoczęły się w 2015 roku. Całość ma zostać zrealizowana w trzech etapach. Pierwszy z nich, zakłada budowę trasy od Wilczaka do tzw. obwodnicy kolejowej. Jak zaznaczono w komunikacie, budowa ta zakłada zakończenie odcinka po południowej stronie torów w formie ślepego toru, a nie jak planowane było wcześniej - budową pętli po stronie północnej.

"Ma to związek, po pierwsze, z koniecznością uzyskania dodatkowej decyzji środowiskowej w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, bez której Miasto nie będzie mogło się ubiegać o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych. Ponadto, planowana jest rozbudowa trasy dalej na północ, w kierunku Kampusu Morasko - budowa pętli na wysokości ul. Bożydara byłaby więc nieuzasadniona" - wyjaśniono w komunikacie.

- Dla zasadniczego odcinka trasy od Wilczaka do Naramowic organem właściwym do wydania decyzji środowiskowej jest Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta, a dla terenów kolejowych RDOŚ. Musimy je uzyskać do końca tego roku. Procedowanie decyzji środowiskowej w tak krótkim czasie z aż dwoma niezależnymi organami, konieczność uzyskania szeregu uzgodnień ze strony PKP, mogłoby dotrzymanie tego terminu utrudnić - tłumaczył zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski.

- Powodem znacznie ważniejszym jest jednak brak uzasadnienia dla kończenia trasy na pierwszym etapie pętlą tuż za torami, gdy jest realna szansa przedłużenia jej aż do UAM. Takie rozwiązanie pozwoli na jak najszybsze podjęcie prac budowlanych, a na tym nam zależy - wskazał.

Drugi etap inwestycji, który rozpocząć się ma już w trakcie realizacji pierwszego, zakłada budowę odcinka od Wilczaka do skrzyżowania ulic: Solna, Małe Garbary i Estkowskiego. Trzeci etap to natomiast planowana rozbudowa trasy do kampusu uniwersyteckiego na Morasku. W planach uwzględniono w tym miejscu także stworzenie bezpiecznego przejścia przez przejazd kolejowy.

Realizacja projektowa pierwszego etapu ma zostać dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Wniosek o dotację do Centrum Unijnych Projektów Transportowych ma zostać skierowany do końca 2016 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


35 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP