Jeszcze w końcu tego miesiąca koreańska Hyundai Heavy Industries (HHI) przekaże armatorowi największy kontenerowiec, jaki będzie pływał po morzach.
Statek ma 400 metrów długości, 58,6 metrów szerokości i 30,5 metra wysokości, licząc od stępki do sterówki, jego zanurzenie sięgnie 16 m. Zostanie on skierowany do obsługi stałych połączeń na linii porty Dalekiego Wschodu – Morza Północnego.
Kontenerowiec będzie napędzany wysokiej sprawności silnikiem Diesla o mocy 72240 kW (98219 KM), sterowanym elektronicznie, co zapewni mu mniejsze zużycie paliwa. Według założeń, nowa jednostka będzie spalać 20 litrów mniej paliwa na 1 TEU, w porównaniu z kontenerowcami o pojemności 10000 tys.
Dotychczas największe pływające kontenerowce, klasy Triple E, zabierają po ok. 18000 TEU.
CSCL jest dziewiątym na świecie armatorem kontenerowców, pod względem łącznej ich pojemności. Wraz ze spółkami żeglugowymi CMA CGM oraz United Arab Shipping Company utworzyli we wrześniu tego roku sojusz o nazwie Ocean Three (Trzy Oceany).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Do eksploatacji wchodzi superkontenerowiec