Do Gdańska będą dopływać statki drugiej linii oceanicznej z Azji

Do Gdańska będą dopływać statki drugiej linii oceanicznej z Azji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Do terminala kontenerowego DCT w porcie w Gdańsku będą dopływać statki oceanicznego aliansu G6. Poinformowano, że serwis "Loop 7" Azja-Europa został przedłużony na Morze Bałtyckie. Pierwszy statek G6 ma zawinąć do DCT Gdańsk na początku sierpnia.

Jak poinformował w poniedziałek wiceprezes Terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku, Adam Żołnowski, członkowie Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) podjęli decyzję o przedłużeniu serwisu "Loop 7" Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Obecnie statki tej linii kończą trasę w jednym z portów w zachodniej Europie.

Do głębokowodnego terminala DCT docierają od kilku lat największe na świecie statki obsługujące serwis oceaniczny AE10, czyli bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich. Statki G6 będą regularnie zawijać do Gdańska od sierpnia.

Żołnowski podkreślił w rozmowie z PAP, że nowe bezpośrednie połączenie z Azją pozwoli na znaczące zwiększenie ilości towarów w polskich portach, wpłynie na znaczący wzrost wpływów do budżetu z ceł, z tytułu podatku VAT, ale wpłynie też na ugruntowanie pozycji Gdańska jako hubu regionalnego. - Będziemy mieli kolejne połączenie z Hongkongiem, Singapurem, Szanghajem; to jest szansa dla polskiego eksportu - dodał. Zauważył, że docieranie statków drugiej oceanicznej linii do Gdańska wpłynie też na wzrost konkurencji pomiędzy nimi, co w dłuższej perspektywie może oznaczać niższe ceny importowanych produktów.

DCT obecnie buduje drugi terminal przeładunkowy T2, dzięki któremu jego zdolność przeładunkowa do końca 2016 r. ma się podwoić, wzrosnąć z obecnych 1,5 mln do 3 mln TEU rocznie (TEU - jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp).

Dzięki m.in. dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża i braku zalodzenia, DCT Gdańsk jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków kontenerowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsza jednostka została przyjęta przez DCT Gdańsk w czerwcu 2007 r. W 2013 r. w DCT po raz pierwszy przeładowano ponad 1 mln TEU, dzięki czemu Gdańsk znalazł się w setce największych terminali kontenerowych świata. W 2014 r. w DCT Gdańsk przeładowano 1 mln 188 tys. TEU.

Właścicielem DCT jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Do Gdańska będą dopływać statki drugiej linii oceanicznej z Azji

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!