PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dobre perspektywy dla logistyki multimodalnej w Europie

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
18-07-2017 09:52
Dobre perspektywy dla logistyki multimodalnej w Europie
Fot. Shutterstock.com

Choć w parkach logistycznych infrastruktura multimodalna, w tym w postaci bocznic kolejowych i portów śródlądowych, uważana jest nadal głównie za „miły dodatek”, w miarę dojrzewania rynku zacznie ona decydować o przewadze konkurencyjnej nad platformami opartymi wyłącznie na transporcie drogowym.

Transport multimodalny ma przed sobą wielką przyszłość również w miastach. Dużą rolę w usprawnieniu zwrotu w kierunku transportu multimodalnego ma sektor publiczny, dzięki proaktywnej polityce oraz umożliwianiu współpracy stron o często rozbieżnych interesach.
Ogólnie, podwalinami rozwoju logistyki multimodalnej w Europie staną się: polityka proekologiczna, społeczna odpowiedzialność biznesu oraz rozwój i modernizacja infrastruktury.

Takie są wnioski z raportu pt. „Multimodal: Shaping the Future of European Logistics” Colliers International, firmy doradczej działającej na rynku nieruchomości komercyjnych.

Definicja


Logistyka multimodalna optymalizuje transport towarowy, łącząc dwa lub więcej środki transportu.

Pod tym względem Europa wciąż pozostaje w tyle za zaawansowanym rynkiem amerykańskim, ale czyni też duże postępy, oceniają autorzy raportu.

Ostatnie badania branżowe przeprowadzone w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) wykazały wiele przykładów ugruntowanych oraz nowo powstających europejskich platform multimodalnych.

Kluczową rolę w zwiększaniu wydajności i konkurencyjności transportu multimodalnego, w opozycji do samego transportu drogowego odgrywa natomiast infrastruktura.

Megaprojekty w Europie


Większość realizowanych obecnie w Europie projektów infrastrukturalnych dotyczy modernizacji istniejących linii i platform, w tym np. portów.

Wielu europejskim portom wyznaczono cele związane z podziałem modalnym i podjęto ambitne inwestycje infrastrukturalne. Ze względu na wagę handlu morskiego, porty mają istotne znaczenie w przejściu na transport multimodalny.

Realizowane są także liczne mega projekty.

- Największą inwestycją w Europie jest trasa wiodąca przez Alpy, jako kluczowa część jednego z głównych europejskich korytarzy handlowych łączących porty morskie w Europie Północnej z północą Włoch poprzez Niemcy - mówi Bruno Berretta, dyrektor w dziale badań na region EMEA w Colliers.

W 2016 roku otwarto Tunel Gotthard, a kolejny, budowany na tej samej linii, ma zostać otwarty w 2019 r. Zwiększy to przepustowość trasy kolejowej o ok. 60 proc. - ze 160 do 260 składów dziennie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 736 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP