Własny samochód jest nadal w Niemczech głównym środkiem codziennego transportu z domu do pracy i z powrotem. W 2016 r. tak jeździło 68 proc. ankietowanych, podczas gdy w 2010 r. – 67 proc.
Dane te publikuje Federalne Biuro Statystyczne (Destatis).
Blisko jeden na dziesięciu Niemców (9 proc.) dojeżdża do pracy rowerem, 8,2 proc. – chodzi pieszo, niespełna 1 proc. – korzysta z motocykli lub skuterów. Pozostała grupa ankietowanych albo korzysta z jeszcze innych sposobów docierania do pracy, albo nie potrafiła ich jednoznacznie wskazać.
Na odległość do 5 km dojeżdża codziennie prawie 28 proc. Niemców, od 5 do 10 km – 20 proc., od 10 do 15 km – 27,5 proc., a na dłuższych dystansach – co czwarty (24,5 proc.), w tym 4,5 proc. ponad 50 km.
Większości pracującym i dojeżdżającym do pracy (70 proc.) potrzeba mniej niż 30 minut, aby dotrzeć do celu (w tym krócej niż w 10 minut – ok. 22 proc.). Od pół do jednej godziny potrzebuje na to także prawie co piąty Niemiec (22 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dość słabo z „ekologicznym” dojazdem do pracy Niemców