Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji w Polsce wielosystemowej lokomotywy elektrycznej Vectron MS, produkowanej przez Siemensa.
Wydane zezwolenie obejmuje lokomotywy uniwersalne, zgodne z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności (TSI), które mogą być eksploatowane w systemach zasilania sieci trakcyjnej odpowiednio prądem stałym (DC) i prądem przemiennym (AC).
Lokomotywa jest wyposażona w pokładowy system sterowania ERTMS/ETCS oraz systemy bezpieczeństwa klasy B, takie np. jak SHP i Radiostop, które są stosowane w Polsce.
Wydane wcześniej w Polsce świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu uzyskała lokomotywa Vectron DC, przeznaczona do eksploatacji w systemie zasilania wyłącznie prądem stałym.
W trakcie prowadzonych przez Instytut Kolejnictwa badań została potwierdzona zgodność lokomotywy z krajową siecią kolejową, informuje producent. Próby odbywały się na terenie ośrodka doświadczalnego instytutu w Żmigrodzie oraz na sieci kolejowej, w tym na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK), gdzie była poddawana badaniom podczas jazdy z prędkością do 220 km/h.
Zezwolenie zostało wydane na czas nieokreślony.