PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dwaj zachodni producenci kolejowi łączą potencjały

Autor: wnp.pl (PS)
24-07-2017 11:22
Dwaj zachodni producenci kolejowi łączą potencjały
Fot. Shutterstock.com

Siemens i Bombardier prowadzą zaawansowane rozmowy w sprawie scalenia ich jednostek z segmentu przemysłu kolejowego.

Poinformował o tym The Wall Street Journal w oparciu o nieujawnione źródła zaznaczając, że rzecznik prasowy Siemensa odmówił komentarza w tej sprawie. 
Efektem tych rozmów mają być prawdopodobnie dwa projekty – wspólne przedsięwzięcia.

Pierwszy dotyczy produkcji systemów sterowania i sygnalizacji kolejowej, i będzie główną własnością Siemensa.

Drugi skupi się na produkcji taboru, a jego głównym właścicielem będzie Bombardier.

Szacuje się, że łączna wartość sprzedaży tych dwóch wspólnych przedsiębiorstw wyniesie około 15 mld euro rocznie.

Według danych National Bank of Canada, Siemens jest wiodącym dostawcą sprzętu systemów sterowania ruchem i kontroluje około 25 proc. światowego tego rynku, podczas gdy Bombardier ma w nim 10 proc.

Przewiduje się, że do zawarcia umowy dojdzie w ciągu najbliższych dwóch tygodni, chociaż jedno ze źródeł zastrzega, że może to nastąpić później, ponieważ stronom pozostaje do ustalenia kilka istotnych kwestii.

Decyzję takiej fuzji wymusiło m.in. połączenie w 2015 roku dwóch chińskich korporacji z segmentu produkcji taboru szynowego i budownictwa kolejowego - CSR Corp. i CNR Chin, w efekcie powstał gigant China Railway Construction Corporation (CRCC).

Wymusiło to na tradycyjnych do niedawna głównych producentach zachodnich podjęcie działań, zmniejszających koszty produkcji, w celu zdobywania kolejnych zleceń.

Kroki te okazały się niewystarczające. Np. Bombardier Transportation poinformował, że w  2016 r. jego przychody ze sprzedaży zmalały do 7,57 mld dolarów, o 9 proc., w podobnej skali zmalał zysk brutto. Już w 2015 r. zarząd grupy Bombardier szukał możliwości sprzedaży wiodącego pakietu akcji lub mniejszościowego, chcąc skupić się na produkcji w segmencie lotniczym.

Miniony rok był co prawda nadal korzystny dla dywizji kolejowej Siemensa, bowiem w roku obrotowym zakończonym 30 września grupa informowała o wzroście przychodów i zysków, ale jej portfel zamówień zmalał o 23 proc.

Planowana fuzja dwu zachodnich grup produkcji taboru kolejowego może napotkać jednak na brak zgody w organów antymonopolowych, przynajmniej na kluczowych rynkach. Np. w Niemczech to właśnie na Siemensa i Bombardiera przypadają już wiodące udziały w rynku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP