Dwie firmy złożyły oferty w ogłoszonym przez wrocławskie MPK przetargu na zakup 40 nowych tramwajów. Miejski przewoźnik zamierza na ten cel wydać blisko 230 mln zł brutto, z czego ponad 150 mln zł to środki unijne.
"Na tym etapie nie można jeszcze mówić o rozstrzygnięciu przetargu, bo spółka musi zbadać dokumentację pod względem formalnym i merytorycznym, aby wyłonić ofertę" - podała Korzeniowska.
Pieniądze na zakup nowych tramwajów w dużej części pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wrocławskie MPK w ramach finansowanego z tego programu projektu modernizacji floty taboru tramwajowego chce kupić łącznie 56 pojazdów.
"Część tego projektu jest już realizowana, bo MPK Wrocław wykorzystało wcześniejszy kontrakt ze spółką Modertrans Poznań, w ramach którego zakupiło już 16 tramwajów - trzy z tego zamówienia jeżdżą już po wrocławskich ulicach, a kolejne 13 zostanie dostarczonych do końca bieżącego roku" - powiedziała prezes MPK Wrocław Jolanta Szczepańska.
Wraz z zakupem nowego taboru będą wycofywane stare 30, 40-letnie tramwaje. W przetargu na 40 pojazdów minimalny udział tramwajów z usługą niskiej podłogi określono na poziomie 20 proc.
Prezes zapowiedziała, że przewoźnik zamierza kupić kolejne 32 tramwaje w latach 2020-2022. Mają być one niskopodłogowe.
MPK jest również w trakcie wymiany floty autobusów. Rozstrzygnięto już przetarg na dzierżawę 60 pojazdów. Pojawią się one na wrocławskich ulicach na początku przyszłego roku.
"Przewoźnik zabiega także o fundusze unijne na zakup kolejnych 50 autobusów w ramach środków z Regionalnego Programu Operacyjnego. Do końca tego roku we Wrocławiu pojawi się także 11 nowych autobusów marki MAN, które zapewni podwykonawca MPK - firma Michalczewski" - podała Korzeniowska.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dwie oferty w przetargu na 40 tramwajów dla Wrocławia