XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Dworzec Wien Praterstern przebudowany

Dworzec Wien Praterstern przebudowany
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dworzec Bahnhof Wien Praterstern to pierwszy dworzec w Wiedniu, który w ramach „ofensywy dworcowej ÖBB“ został całkowicie przebudowany i zmodernizowany. Z myślą o podróżujących stworzona została nowoczesna stacja, na której nie zabrakło także punktów gastronomicznych i handlowych.

Otwarcie przebudowanego dworca miało miejsce w piątek, 4 kwietnia - informuje "Rynek Kolejowy". Prace trwały 3 lata, w efekcie dworzec stał się najważniejszym węzłem komunikacyjnym miasta Wiednia. Bahnhof Wien Praterstern to przede wszystkim łatwiejsze możliwości przesiadki, nowe połączenia i nowoczesne centrum handlowe – jednym słowem dworzec przyjazny nie tylko dla podróżujących kolejami. Jak mówi Martin Huber, dyrektor generalny ÖBB-Holding AG, dworzec ten to początek nowej ery dla dworców w Wiedniu.

Przebudowa Bahnhof Wien Praterstern to nie tylko impuls do rozwoju miasta to również inwestycja w lepszą ekologicznie przyszłość. Głównym zamierzeniem było jednak umożliwienie jak największej liczbie podróżujących sprawnej i atrakcyjnej przesiadki na środki komunikacji publicznej. Dzięki połączeniu z tramwajami, pociągami regionalnymi, metrem i autobusami, dworzec Praterstern stał się największym węzłem komunikacyjnym Wiednia, z którego obecnie korzysta ponad 70.000 ludzi a liczba ta wzrośnie po przyłączeniu linii metra U2, której trasa zostanie przedłużona od 10 maja w związku ze zbliżającym się EURO 2008, do ponad 110.000.

Koszt całkowitej przebudowy dworca to ok. 133 mln euro. W trakcie prac wyburzony został stary budynek dworca, wymieniono 25.000 ton żwiru pod tory i wyłożono ok. 8.000 m szyn. Przy budowie hali dworcowej zużyto 600 ton stali i 7.400 m2 szkła. Powierzchnia szklana budynku odpowiada wielkości boiska do piłki nożnej.

Aby ułatwić pasażerom wejście do pociągu, perony podwyższono z 38 cm na 55 cm. Na peron można dostać się przy pomocy schodów ruchomych, które zostały utworzone w czterech punktach jak również przy pomocy wind.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dworzec Wien Praterstern przebudowany

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!