Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dyrektor Lotniska Chopina: współpraca z Modlinem jest szansą

Autor: PRTL.pl
13-11-2014 11:13
Dyrektor Lotniska Chopina: współpraca z Modlinem jest szansą
Fot. PTWP

Lotniska i linie lotnicze powinny być dla siebie partnerami, ale do tego potrzebna jest równowaga sił po obu stronach. Myślę, że wspierając Modlin siłą Lotniska Chopina możemy wszyscy wiele zyskać -mówi dyrektor naczelny Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie Michał Kaczmarzyk w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl

Jak Pan ocenia tegoroczne wyniki Lotniska Chopina?
- Rok 2014 wprawdzie jeszcze się nie zakończył, ale już możemy oceniać go jako kolejny bardzo dobry rok dla naszego lotniska. W grudniu po raz drugi w historii przekroczymy poziom 10 milionów pasażerów.

Zeszłoroczny rekord w dużej mierze zawdzięczaliśmy Ryanairowi, który przez dziewięć miesięcy operował na Lotnisku Chopina po zamknięciu Modlina. Przewoźnik ten generował nam ponad 10 proc. całego ruchu. Dzisiaj go nie mamy, ale liczba obsłużonych pasażerów znów przekroczy barierę 10 milionów. Jest to efekt bardzo dobrych wyników innych przewoźników.

Dość powiedzieć, że z początkiem sezonu zimowego uruchomionych zostało siedem zupełnie nowych połączeń, a kilka kolejnych czeka w kolejce na otwarcie, choć zwykle zimą linie lotnicze zamykały więcej tras niż otwierały nowych.

Powody do satysfakcji ma na pewno LOT, który mimo ograniczeń w otwieraniu nowych połączeń przewozi coraz więcej pasażerów. Na zimę LOT zwiększa oferowanie na 18 kierunkach europejskich i uruchamia 10 dalekodystansowych kierunków czarterowych obsługiwanych Dreamlinerami (tu od razu warto wspomnieć, że w połowie listopada witać będziemy na lotnisku już półmilionowego pasażera Dreamlinera). Bardzo dobrze rozwija się Wizz Air – drugi największy przewoźnik w Warszawie. W styczniu uruchamia dwa nowe kierunki, a na wiosnę chce powiększyć swoją bazę na Lotnisku Chopina o dodatkowy samolot i dalej rozwijać swoją siatkę połączeń.
Rosną w siłę także czartery: sezon letni 2014 r. był w tym segmencie o 18 proc. lepszy od sezonu letniego 2013. Dwaj najwięksi przewoźnicy czarterowi: Enter Air i Travel Service przewieźli łącznie ponad 600 tys. osób.

Bardzo nas to wszystko cieszy, bo im lepsza oferta przewoźników, tym bardziej usatysfakcjonowani pasażerowie. A na tym wszystkim nam zależy.

Jak te dobre statystyki lotniska przekładają na wynik finansowy Portów Lotniczych?

Dopiero co zakończyliśmy głęboką restrukturyzację, więc tegoroczny wynik przedsiębiorstwa będzie ujemny. Ale traktujemy to jako inwestycję w przyszłość. W kolejnych latach PPL będzie znacznie bardziej efektywne finansowo niż dotychczas.

Na czym polegał proces restrukturyzacji?

- Podjęliśmy kompleksowe działania naprawcze obejmujące zmianę funkcjonowania firmy we wszystkich obszarach. Przede wszystkim skupiliśmy się na restrukturyzacji zatrudnienia i uproszczeniu struktury organizacyjnej. Zmieniony został zakładowy układ zbiorowy, na co zgodziły się wszystkie działające w przedsiębiorstwie organizacje związkowe. Restrukturyzacja zatrudnienia objęła ponad 800 osób. Po tych zmianach zatrudnienie w PPL zmniejszyło się z poziomu 2200 osób do około 1400.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 671 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP