Dziury w niebie po zamknięciu Centralwings nie będzie

Dziury w niebie po zamknięciu Centralwings nie będzie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Za kilka dni zniknie większość połączeń Centralwings. Miejsce po tanim przewoźniku zostanie zagospodarowane przez LOT i konkurencję. Pierwszy do rywalizacji stanął WizzAir.

Zmiana strategii Centralwings, który rezygnuje z oferty tanich przewozów na rzecz rozwoju części czarterowej, oznacza pojawienie się na rynku blisko 10-procentowej luki. W części chce ją zagospodarować LOT. Narodowy przewoźnik, do którego należą linie, ma także obsłużyć pasażerów, którzy zakupili bilety w Centralwings i zamiast zwrotu zgodzą się na dojazdy lub przesiadki za ich równowartość - czytamy w "Pulsie Biznesu".

— W ostatnim czasie ceny w Centralwings i LOT stopniowo się wyrównywały, co może ułatwić przejmowanie połączeń — mówi Tomasz Dziedzic z Instytutu Turystyki.

Jego zdaniem, największy apetyt na połączenia po Centralwings mogą mieć Easy Jet i Norwegian. Z okazji może skorzystać także fiński Blue1.

— Wśród zainteresowanych zapewne zabraknie Ryanaira, który z jednej strony ma w Polsce dość dobrze zagospodarowaną siatkę połączeń, z drugiej zaś znalazł się w bardzo trudnej sytuacji finansowej — ocenia Tomasz Dziedzic.

Michael Cawley, wiceprezes Ryanaira, niedawno przyznał, że w związku z wysokimi opłatami lotniskowymi nie widzi Polski wśród krajów, w których nadal będzie rozwijana działalność.

— Ceny ropy powodują, że przewoźnicy dużo ostrożniej podchodzą do otwierania nowych tras, coraz częściej likwidując połączenia. Poza tym ruch lotniczy charakteryzuje duża sezonowość, dlatego przejmowania połączeń po Centralwings spodziewałbym się raczej w sezonie letnim, kiedy ruch jest większy — tłumaczy Marek Sławatyniec, dyrektor polskiego oddziału Aviareps, przedstawiciel wielu przewoźników, w tym m.in. linii Norwegian.

Jego zdaniem, część połączeń po Centralwings wchłonie LOT, część WizzAir i być może Norwegian.

Pierwszy do wyścigu ruszył jednak WizzAir, największy tani przewoźnik na polskim rynku. Już podjął decyzję o tym, że zaoferuje loty na części tras do tej pory obsługiwanych przez Centralwings - podaje "Puls Biznesu".

— Właśnie ogłosiliśmy uruchomienie nowych połączeń z Warszawy i Katowic do Bolonii oraz z Gdańska do Rzymu Fiumicino. Ponadto od 27 października zwiększymy częstotliwość lotów na istniejącej trasie z Katowic do Rzymu Ciampino. Loty te będziemy obsługiwać codziennie, zaś pozostałe dwa razy w tygodniu — mówi Natasa Kazmer z WizzAir.

— Wycofanie się Centralwings z rynku stwarza nowe możliwości pozostałym przewoźnikom, w tym perspektywy przejęcia obsługiwanych przez tę linię połączeń lub uruchomienia nowych. Być może Easy Jet także skorzysta z tej szansy — twierdzi Verena Keimer z Easy Jet.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dziury w niebie po zamknięciu Centralwings nie będzie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!