PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ekspert: LOT nie ma szans na konkurowanie z wielkimi liniami

Autor: PRTL.pl
17-09-2014 09:21
Ekspert: LOT nie ma szans na konkurowanie z wielkimi liniami
Fot. Fotolia

LOT nie ma cienia szansy na konkurowanie z wielkimi liniami sieciowymi, a Warszawa nie ma cienia szans na stanie się hubem regionalnym - mówi prof. zw. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski, kierownik Katedry Polityki Transportowej Uniwersytetu Gdańskiego w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl

Jakie główne wyzwania stoją obecnie przed polskim rynkiem lotniczym rozumianym całościowo - infrastruktura i system połączeń lotniczych?
- Ja raczej skupiłbym się nie na wyzwaniu ale na problemie jakim jest „to be or not to be” LOT-u ale i Eurolotu, który w odniesieniu do skali swojej działalności jest w nie lepszym położeniu niż LOT. Nie możemy doczekać się strategii LOT-u więc możemy skomentować jedynie wypowiedź prezesa LOT w ostatnim wywiadzie dla „Gazety Wyborczej”. Odnoszę nieodparte wrażenie, że prezes w dość zaskakujący sposób chyba żartuje mówiąc o połączeniach LOT-u do Katmandu w Nepalu.

LOT ogłasza, że pracuje nad nową strategią rozwoju. Jednak z zapowiedzi prezesa przewoźnika wynika już, że” LOT swój widzi on ogromny”, a w Warszawie ma powstać znaczący hub. Czy uważa Pan, że są realne podstawy do takiego optymizmu?

- Co do hubu w Warszawie wypowiadałem się wielokrotnie. Warszawa obsługuje ok. 10 mln pasażerów rocznie, podczas gdy najbliższe huby regionalne Wiedeń i Kopenhaga dwa razy więcej. Aby Warszawa stała się hubem musi się tu „osiedlić” duża linia lotnicza mająca nie 30 samolotów jak LOT ale 200. Prezes LOT pragnie podwoić flotę. Szkoda, że Pan redaktor nie zapyta się a skąd miałyby pochodzić środki na zakup (leasing) samolotów? Skąd mieliby pochodzić pasażerowie skłonni podróżować LOT-em w odległe regiony globu? Z Pruszkowa i Rembertowa?

Lufthansa i Air Berlin rozwijają siatkę połączeń z polskich portów regionalnych do swoich hubów, skąd oferują połączenia w dowolnym kierunku.

- Jednym z istotnych elementów nowej strategii ma być rozwój połączeń do Azji. Czy LOT ma rzeczywiście szanse na skuteczną konkurencję na rynku, na którym walczą „super-giganci”?

Kierunek azjatycki i wschodnio afrykański z Warszawy został przejęty przez Emirates i Quatar Airlines. W tej sytuacji LOT miota się ze swoimi Dreamlinerami wożąc nowoczesnymi samolotami turystów w lotach czarterowych Mówiąc krótko – LOT nie ma cienia szansy na konkurowanie z wielkimi liniami sieciowymi, a Warszawa nie ma cienia szans na stanie się hubem regionalnym. Prezes LOT-u chyba niezbyt poważnie traktuje wciąż bardzo trudną sytuację spółki, szczególnie konkurencyjną.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 864 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP