Produkowany w Fabryce Taśm Transporterowych w Wolbromiu system gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe - ELASTrack, po wielomiesięcznych badaniach, 29 kwietnia br., uzyskał bezterminowe dopuszczenie do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wszelkie wymienione wymogi spełniają nawierzchnie ELASTrack wytwarzane przez FTT Wolbrom. Przeznaczone są do zabudowy na skrzyżowaniach dróg szynowych z drogami samochodowymi, rowerowymi oraz przejściami dla pieszych. Charakteryzują się długą żywotnością. Trwałość i wytrzymałość zapewnia im jednorodna budowa z litej gumy. Sprawdzają się znakomicie zwłaszcza na przejazdach o dużym natężeniu ruchu, ciężkich pojazdów. Gumowa konstrukcja ogranicza wzajemne oddziaływanie transportu kolejowego i samochodowego. Zapewnia płynne, komfortowe pokonanie torowiska przez uczestników ruchu. Takie skrzyżowania są bezpieczne, posiadają antypoślizgową fakturę, emitują do środowiska znacznie mniej hałasu. Ze względu na użyte materiały, są łatwe w utrzymaniu.
ELASTrack znajduje zastosowanie w przejazdach kolejowych jedno i wielotorowych, dla szyn 49E1 oraz 60E1 o standardowym rozstawie 1435 mm. Konstrukcja płyt pozwala na montaż nawierzchni o dowolnej długości, w torowiskach na prostej i mających postać łuku, na różnych typach podkładów, z każdym sposobem przytwierdzenia szyn. Nawierzchnia gumowa posiada wysoką odporność na warunki atmosferyczne, ozon i olej. Pracuje niezawodnie w temperaturze otoczenia od –35 do +60 °C. Zaprojektowany system łączenia wzdłużnego płyt PKW i PKZ zapewnia ich stabilność w trakcie przejazdu, eliminuje powstawanie szczelin, zabezpiecza płyty skrajne przed uszkodzeniami przez przejeżdżający tabor kolejowy.
Produkowana w FTT w Wolbromiu gumowa nawierzchnia ELASTrack posiada także Aprobatę Techniczną wydaną przez Instytut Kolejnictwa, a produkcja płyt PKW i PKZ objęta jest Certyfikatem Zakładowej Kontroli Produkcji.
(FTT)
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ELASTrack z FTT Wolbrom z dopuszczeniem na liniach kolejowych PKP