Do końca 2036 roku możliwa będzie eksploatacja w Polsce najpopularniejszych typów wagonów towarowych z kołami obręczowanymi (żeliwnymi), które stanowią ok. 75 proc. ich łącznego taboru. Dopiero po tym terminie zostanie wprowadzony powszechny obowiązek używania cichszych wagonów, tj. wyposażonych w kompozytowe wstawki hamulcowe czy hamulce tarczowe.
- Pierwotny projekt TSI Hałas przewidywał konieczność dostosowania wszystkich wagonów w UE do końca 2025 r.
- Obecnie nowe normy będą obowiązywać od 8 grudnia 2024 r., ale na wyznaczonych odcinkach linii kolejowych (tzw. "cichszych sekcjach") o dużym ruchu pociągów towarowych w porze nocnej.
- Według szacunków dostosowanie taboru towarowego użytkowanego w Polsce do nowych regulacji kosztować będzie przewoźników nawet 2 mld zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ERA uwzględniła wniosek przedstawicieli polskich kolei