W czwartek w Gorzowie Wlkp. obsługę pasażerów wszystkich pociągów z kierunku Krzyża przejmie przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Tego dnia z ruchu zostanie wyłączony 2-km odcinek estakady kolejowej, która będzie modernizowana przez dwa lata.
Natomiast trzy pociągi PKP InterCity skończą i rozpoczną kursy na przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni.
"Nowy przystanek od czwartku zapewni pasażerom pociągów regionalnych i dalekobieżnych dobrą obsługę. Powstał w ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., wartego 111 mln zł, który obejmuje modernizację dwukilometrowej estakady na głównej trasie kolejowej Tczew - Kostrzyn. W ramach inwestycji przebudowany będzie także peron na stacji Gorzów" - powiedział rzecznik.
Nowy przystanek posiada m.in. wiatę, oświetlenie i jest wyposażony w ławki, tablice i gabloty informacyjne. Płyty peronowe mają zaznaczony pas bezpieczeństwa, są udogodnienia dla niepełnosprawnych.
"Otwarcie nowego przystanku umożliwia przystąpienie do zasadniczych robót (...), które wymagają wstrzymania ruchu kolejowego" - wyjaśnił Siemieniec.
Na estakadzie roboty rozpoczną się od wiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego i będą postępować w obu kierunkach. Obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym ponad 50 nisz. Na estakadzie zostanie wykonany nowy tor. Zmodernizowanych będzie pięć wiaduktów stalowych i przejście pod torami.
Projekt PLK obejmuje też kompleksową przebudowę nieczynnego peronu nr 2 na stacji Gorzów Wlkp. Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji Gorzów Wlkp. Odnowiony zostanie tunel i przejście na peron. Zamontowany zostanie system monitoringu. Docelowo peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża i dalej w kierunku Piły lub Poznania, Warszawy oraz w kierunku Kostrzyna nad Odrą.
Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa dwa lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy to ponad 111 mln zł (brutto). Inwestycja jest współfinansowana przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.
Gorzowska estakada kolejowa, która powstała w latach 1905-1914, liczy 2116 m długości i należy do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Jest wpisana do rejestru zabytków, dlatego remont będzie prowadzony pod nadzorem konserwatora zabytków, dzięki czemu zachowany zostanie unikalny charakter. Pierwotny wygląd estakady zostanie odtworzony przy zastosowaniu nowych materiałów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Estakada kolejowa w Gorzowie Wlkp. wyłączona z ruchu na dłużej