Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Euro 2012. Kompromitacja na trasie Warszawa – Lublin – Lwów

Autor: Gazeta Transportowa
03-08-2008 08:36

O ile nie podjęte zostaną szybkie działania, istnieje realne zagrożenie, że w 2012 r. stan linii kolejowej E7 z Warszawy przez Lublin do Dorohuska i dalej do Lwowa i Kijowa będzie w tak złym stanie, że jakiekolwiek przewozy nią staną się niemożliwe.

Kolejarze mówią o tym od kilku lat, ale jak na razie bez skutku, a teraz do ich głosów dołączają przedsiębiorcy skupieni w Radzie Przedsiębiorczości Lubelszczyzny - informuje "Gazeta Transportowa".
Linia kolejowa E7 z Warszawy do Lwowa, będąca fragmentem najkrótszej trasy szynowej łączące Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym, jest objęta międzynarodowymi umowami ATC i AGTC, co oznacza, że odpowiadamy za jej stan. Jest ona zelektryfikowana na całym odcinku i wyposażona w podstawowe urządzenia sterujące. Na polskim odcinku ma 271 km długości. Pociągi przejeżdżają ją w czasie 5 godz. 30 min., czyli ze średnią prędkością niespełna 50 km/godz. Z Lublina do Warszawy pociąg pośpieszny jedzie ponad 2,5 godz., czyli dłużej niż w okresie międzywojennym. Na dwóch odcinkach tej trasy, od Pilawy do Otwocka oraz od Wólki Okopskiej do Dorohuska ma ona tylko jeden tor.

Ograniczenia prędkości do 60 km/godz. obowiązują aż w 102 fragmentach i dotyczą łącznej trasy o długości ponad 80 km. Ograniczenia te wynikają m.in. z fatalnego stanu podkładów. Wystarczy powiedzieć, że na odcinku od Puław do Lublina aż 70 do 90% z nich wymaga natychmiastowej wymiany. „Ograniczenia te wydłużają łączny czas jazdy na tej trasie aż o półtorej godziny. Co więcej, bez bardzo szybkiego remontu następować będzie dalsza degradacja linii, systematycznie obniżać się będzie jej stan techniczny. W konsekwencji może dojść nawet do tego, że linia ta nie będzie mogła zapewnić przewozów związanych z obsługą mistrzostw Euro 2012” – mówi Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik prasowy PKP PLK Oddział Regionalny w Lublinie.

Aby do tego nie dopuścić, potrzebne są natychmiastowe działania. Niestety, dotychczasowe próby umieszczenia E7 w planach modernizacyjnych na lata 2007 - 2013 nie przyniosły efektów. Obecne plany zakładają modernizację tej linii dopiero po 2015 r. Z planami takimi nie chce zgodzić się Radą Przedsiębiorczości Lubelszczyzny, której członkowie zaapelowali o jak najszybszą modernizację linii E7. Przedsiębiorcy napisali petycję do Cezarego Grabarczyka, ministra infrastruktury, w której przekonują go o dużym znaczeniu trasy E7, zapewniającej najkrótszą komunikację kolejową między Warszawą a Kijowem.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 295 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP