Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Euro 2012: pociąg nie będzie priorytetem w Gdańsku

Autor: Rynek Kolejowy
09-04-2008 09:34

Osoby odpowiedzialne za organizację Euro 2012 w Gdańsku stoją na stanowisku, że transport kolejowy podczas mistrzostw nie musi być priorytetem.

W Gdańsku odbyło się cykliczne spotkanie, podczas którego przedstawiciele miast-gospodarzy Euro 2012 referowali postępy w pracach przygotowawczych. Michał Brandt - pełnomocnik Urzędu Miasta ds. Euro 2012 w Gdańsku - oraz Michał Kruszyński - rzecznik spółki Biuro Inwestycji Euro Gdańsk (BIEG) - dużo mówili nt. inwestycji drogowych - informuje "Rynek Kolejowy".
M.in. o rozbudowie Trasy Słowackiego, która od lotniska w Rębiechowie do Gdańska-Wrzeszcza ma na całym dystansie mieć dwa pasy w obie strony. O Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej nie wspomnieli. W ramach projektu TKM miałaby m.in. powstać druga linia SKM, która ma łączyć Rębiechowo tak z Gdańskiem, jak i z Gdynią.

Paweł Wróblewski, gdy był jeszcze rzecznikiem SKM (obecnie jest pełnomocnikiem marszałka woj. Pomorskiego do spraw budowy TKM) zapowiadał, że jest w planach - na okoliczność Euro - reaktywacja połączenia do Nowego Portu. Stacja Gdańsk Zaspa Towarowa, leżąca na trasie do Nowego Portu, znajduje się kilkaset metrów od Baltic Areny. Michał Brandt oraz Michał Kruszyński wspominając o SKM przebiegającej niedaleko przyszłego stadonu, skupili się przede wszystkim na tym, że przystanek kolejki jest zbyt blisko w stosunku do obiektu piłkarskiego (tak przynajmniej mówią wytyczne UEFA), więc być może potrzebne będzie jego przesunięcie.

W kuluarach Michał Brandt powiedział: - Patrzymy z zaciekawieniem na projekt Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej. Ale wszystko zależy od tego, ile będzie pieniędzy na tę inwestycję. Bez względu jednak na rozwój projektu TKM, z naszego punktu widzenia priorytetem do przewożenia kibiców z lotniska w Rębiechowie ma być transport drogowy.

A co z dowożeniem fanów na stadion? Michał Brandt podkreślił jeszcze raz o zbyt blisko leżącym przystanku. Przypomniał też, że w ub. r. zmodernizowana została dochodząca do Baltic Areny dwupasmowa ul. Marynarki Polskiej, wzdłuż której idzie też trasa tramwajowa o dużej przepustowości. Zwrócił też uwagę na to, że UEFA w swoich przepisach zawarła tzw. walking distance, czyli dystans, który kibice mogą przejść od momentu gdy wysiądą z komunikacji miejskiej do stadionu. "Walking distance" to max. 2 kilometry, a tyle mniej więcej wynosi odległość od przyszłej Baltic Areny do przystanku SKM Gdańsk Politechnika, leżącego na trasie z Gdańska do Gdyni.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


35 901 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP