Przewoźnicy tracą klientów. Po raz pierwszy od początku lat 80. spada liczba podróżujących po Europie samolotami. Ten rok ma być pierwszym na minusie
Najwięcej, bo ponad 28 proc. pasażerów, straciła bankrutująca Alitalia. Z usług LOT skorzystało o 9,7 proc. pasażerów mniej, a niemieckiej Lufthansy, największego konkurenta naszego przewoźnika w regionie, o 0,7 proc. mniej. British Airways straciła 5,7 proc. pasażerów sprzed roku. – To najsłabszy okres branży od 25 lat i biorąc pod uwagę to, co dzieje się w gospodarce, w najbliższym czasie nie należy spodziewać się poprawy – powiedział Ulrich Schulte-Strathaus, sekretarz generalny AEA.
Zgodnie z prognozami Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) w tym roku firmy zanotują straty w sumie przekraczające 5,2 mld dolarów. – Biznes lotniczy to sinusoida, a obecnie jesteśmy na jej dnie – podsumowuje Wojciech Kądziołka, rzecznik PLL LOT. – Na słabnącą koniunkturę nałożył się wzrost cen paliw, a potem kryzys gospodarczy. Podróże służbowe są jednymi z pierwszych kosztów, które tną firmy – dodaje.
Utrata klientów to także skutek wyższych cen biletów i wprowadzenia dodatkowych kosztów, które przewoźnicy usprawiedliwiali rosnącymi cenami paliwa - czytamy w "Rzeczpospolitej".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Europejczycy już nie chcą latać