Europejska ekspansja PZL Mielec

Europejska ekspansja PZL Mielec
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Amerykański gigant Sikorsky Aircraft, który wiosną tego roku kupił PZL Mielec, zapowiada europejską ekspansję z udziałem polskich partnerów

Mielecka fabryka ma się zająć nie tylko produkcją zupełnie nowego śmigłowca International Black Hawk i być poddostawcą części do innych typów śmigłowców budowanych przez koncern ze Stratford w stanie Connecticut, ale także obsługą posprzedażną i serwisem maszyn oferowanych przez lotniczego potentata z USA w Europie - poinformowała "Rzeczpospolita".

Swój udział w produkcji i odbiorze technicznym helikopterów będą miały także warszawskie instytuty lotnicze i WSK Rzeszów, producent elementów silników.

Bruce McKinney, wiceprezes Sikorsky Europe, podkreśla, że plany przyspieszenia produkcji śmigłowca IBH w Mielcu nie mają nic wspólnego z ogłoszonym przez polski rząd zamiarem zakupu ponad 100 helikopterów dla armii i MSWiA. Wartość przetargu już jest porównywana z kwotą ponad 3,5 mld dolarów, którą mamy zapłacić Amerykanom za 48 samolotów F-16.

Na razie amerykański producent robi porządki w mieleckich zakładach. Systematycznie remontowane są hale, wymieniane maszyny, szkolona załoga. Nowy właściciel wydał już 11 milionów na nowe obrabiarki i działania związane z podniesieniem bezpieczeństwa pracy. Sikorsky wywiązuje się też z zobowiązań wynikających z pakietu socjalnego (podwyżki, premie prywatyzacyjne) wynegocjowanego z przedstawicielami liczącej 1500 osób załogi PZL - czytamy w "Rz".

Mimo iż prokuratura wciąż sprawdza, czy przy prywatyzacji PZL Mielec poprzedni właściciel zakładów, czyli Agencja Rozwoju Przemysłu, nie popełnił nadużyć (jeden z zarzutów mówi o zaniżeniu ceny fabryki), Mielec szykuje się do produkcji. - Pierwszy kadłub UH 60 M Black Hawk w wersji przeznaczonej dla US Army zejdzie z taśm montażowych w przyszłym roku - zapewnia w dzienniku prezes PZL Mielec Janusz Zakręcki.

Bruce McKinney potwierdza, że właściciel, zgodnie z umową z ARP, utrzyma w Mielcu produkcję transportowców Skytruck i rolniczych dromaderów. Trwają analizy, jak unowocześnić te samoloty. Sikorsky twierdzi, że we własnej sieci sprzedaży zapewni mieleckim produktom marketing, na przykład w krajach Ameryki Południowej - wyjaśnia "Rzeczpospolita".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Europejska ekspansja PZL Mielec

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!