Euroterminal w Sławkowie dostał publiczne środki na kolejny etap inwestycji

Euroterminal w Sławkowie dostał publiczne środki na kolejny etap inwestycji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rozbudowywany łącznym kosztem ok. 100 mln zł Euroterminal w Sławkowie (Śląskie), gdzie kończy się wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy, otrzymał 10 mln zł wsparcia z budżetu na dalsze inwestycje.

- Ministerstwo Infrastruktury podpisało umowę o dofinansowanie, zgodnie którą przekazane będzie 2,9 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i 7,1 mln zł z rezerwy celowej budżetu państwa" - powiedział Adam Bednarz z Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH), do której należy terminal.

Pierwsze środki budżetowe będą uruchomione od lipca tego roku i wspomogą budowę kolejnego magazynu (o powierzchni 5 tys. m kw.) wraz z infrastrukturą techniczną. Całość ma kosztować 36,5 mln zł. W ubiegłym roku powstał już jeden nowy magazyn.

Na początku kwietnia rozstrzygnięto też przetarg na rozbudowę płyty do przeładunku kontenerów z infrastrukturą techniczną dla 40- tonowej suwnicy. Powstanie też ok. 7 km torów szeroko- i normalnotorowych. Łączny koszt tej inwestycji to 28 mln zł. Wszystkie prace mają zakończyć się przed końcem tego roku.

- Całkowita wartość przyznanej pomocy publicznej dla przedsięwzięcia wynosi 32,6 mln zł, co stanowi około jedną trzecią wszystkich nakładów inwestycyjnych - powiedział Bednarz. Wcześniej CZH dostała na inwestycje w Sławkowie 22,6 mln zł z budżetu i środków UE.

Inwestycje to odpowiedź na rosnące zainteresowanie Euroterminalem, który spodziewa się w tym roku rekordowych obrotów. Do końca maja przeładowano tam więcej kontenerów (25 tys.) niż w całym zeszłym roku (23 tys.).

Z końcem tego roku, po zakończeniu inwestycji, zdolność przeładunkowa terminalu przekroczy 120 tys. kontenerów. Trwają rozmowy z kolejnymi zagranicznymi kontrahentami.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jeszcze w tym roku Euroterminal po raz pierwszy ma przyjąć pociąg kontenerowy z Chin. Z czasem ma on mieć stały rozkład jazdy - do przewiezienia jest potencjalnie ok. 4,5 tys. kontenerów miesięcznie. Trasa pociągu będzie biegła przez Chiny, Kazachstan, Rosję i Ukrainę tzw. Nowym Jedwabnym Szlakiem.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Euroterminal w Sławkowie dostał publiczne środki na kolejny etap inwestycji

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!