Firma należąca do PKP Cargo kupiła spółkę MIR Trade Polska

Firma należąca do PKP Cargo kupiła spółkę MIR Trade Polska
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Należąca do PKP Cargo spółka Cargosped kupiła firmę MIR Trade Polska - umowę podpisano w czwartek w Warszawie. Prezes PKP Cargo Wojciech Balczun powiedział, że to kolejny etap przekształcania PKP Cargo i umacniania pozycji przewoźnika na wschodniej granicy UE.

Cargosped świadczy usługi spedycyjne, obsługuje krajowe i międzynarodowe przewozy kolejowe, morskie, samochodowe i intermodalne (z wykorzystaniem więcej niż jednego środka transportu). MIR Trade Polska specjalizuje się w przeładunkach i spedycji towarów przewożonych koleją przez przejście graniczne Mamonowo-Braniewo.

"To element strategii zmiany koncepcji funkcjonowania PKP Cargo i przekształcenia go w operatora logistycznego" - powiedział Balczun. Dodał, że docelowo Cargosped ma w imieniu PKP Cargo zarządzać przewozami intermodalnymi i infrastrukturą logistyczną.

"W naszym przekonaniu przesunięcie tej części działalności przyczyni się do większej efektywności, poprawy jakości i budowy znacznie lepszej relacji z klientami niż to było do tej pory" - dodał. Przewozy intermodalne Cargosped przejmie od PKP Cargo 1 kwietnia.

Balczun powiedział, że z punku widzenia PKP Cargo lokalizacja terminalu przeładunkowego MIR Trade Polska na granicy z Rosją "ma charakter absolutnie priorytetowy". "Oznacza to dla nas bardzo mocną pozycję na granicy, zabezpieczenie przeładunków towarów masowych, które są przewożone z Federacji Rosyjskiej do Polski. Uwzględniając naszą strategię dotyczącą przejść granicznych, także z Białorusią i Ukrainą ta dzisiejsza inwestycja pozwoli nam znacząco wzmocnić naszą pozycję na granicy Unii Europejskiej" - dodał.

Wiceprezes Cargospedu Stanisław Chrząszcz powiedział PAP, że spółka od początku marca przejmie od PKP Cargo obsługę terminalu w Kobylnicy, następnie w Gliwicach, częściowo w Małaszewiczach. "Jesteśmy w trakcie bardzo zaawansowanej modernizacji i przebudowy terminalu kontenerowego Warszawa-Praga" - dodał. Koszt inwestycji to 7 mln zł. Chrząszcz dodał, że ten terminal ma dla spółki strategiczne znaczenie, np. przeładowuje wypalone paliwo jądrowe z reaktora w Świerku, które jest później transportowane go Gdyni, a stamtąd dalej, do Murmańska.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firma należąca do PKP Cargo kupiła spółkę MIR Trade Polska

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!