XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Flirty nie wyjadą jesienią na śląskie tory

Flirty nie wyjadą jesienią na śląskie tory
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wygląda na to, że Szybka Kolej Regionalna, która ma połączyć Tychy z Katowicami i Sosnowcem nie ruszy we wrześniu, a dopiero w grudniu. A i to nie jest takie pewne, bo gmina Tychy, urząd marszałkowski i PKP nawzajem obarczają się winą za fiasko tego projektu. I nikt nie ma już czasu myśleć o rozczarowanych pasażerach...

Niestety, okazało się, że nowoczesne pociągi Flirt jesienią tego roku prawdopodobnie w ogóle nie pojawią się na trasie Tychy Miasto - Katowice - Sosnowiec. Tylko nikt nie raczył poinformować o tym pasażerów - pisze "Gazeta Wyborcza" w swoim katowickim dodatku.

- W zaistniałej sytuacji chcemy przesunąć ten termin na grudzień - przyznaje Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora spółki PKP Przewozy Regionalne w Katowicach i jeszcze do niedawna wicemarszałek województwa śląskiego.

Pomysł uruchomienia Szybkiej Kolei Regionalnej pojawił się dwa lata temu. Przekonywano wtedy, że od września tego roku pociągi będą pokonywać trasę z Tychów do Katowic w 25 minut, czyli o wiele krócej niż podróż autobusem. Codziennie na tej trasie miało kursować aż 98 pociągów, a kolej zobowiązała się nawet, że wyremontuje nieczynną dziś stację Tychy Miasto.

Plan legł w gruzach, gdy okazało się, że remont torów i sieci elektrycznej w Katowicach Ligocie przeciągnie się co najmniej do końca roku. W tej sytuacji nie ma sensu, by flirty wyjeżdżały na trasę Tychy - Katowice, bo musiałby się wlec 40 km/godz., a mogą jeździć 160 km/godz.

Teraz gmina Tychy, urząd marszałkowski i PKP nawzajem obarczają się winą za zaistniałą sytuację. Samorządowcy twierdzą, że winna jest kolej, która miała zdążyć z remontem w Ligocie na czas. Kolejarze bronią się, że od początku alarmowali, że termin uruchomienia SKR jest nierealny.

Partnerzy zaangażowani w uruchomienie SKR mają duży problem z porozumiewaniem się. Do dziś nie udało się nawet wyznaczyć terminu spotkania w sprawie przyszłości trasy. Kolejarze czekają na ruch samorządowców, a ci na gest marszałka województwa. Oficjalnie Szybka Kolej Regionalna rusza od 1 września, choć wszyscy zainteresowani już wiedzą, że termin jest niemożliwy do zrealizowania. Wygląda na to, że nikt nie chce wziąć na siebie odpowiedzialności za fiasko projektu - czytamyw w "Gazecie".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Flirty nie wyjadą jesienią na śląskie tory

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!