Używanie dłuższych naczep (Semi-Trailer Trial) nie pogarsza bezpieczeństwa transportu drogowego, natomiast ma istotny wpływ na poprawę efektywności przewozów i ograniczenie emisji spalin na jednostkę ładunku.
Miały one wymiary 14,6 i 15,65 metrów, czyli były nieznacznie dłuższe od standardowych jednostek (13,6 m).
W sprawozdaniu stwierdzono, że było ich użytkowanie nie było przyczyną zwiększenia wskaźników szkodowości i zgłoszonych przypadków poważnych incydentów i wypadków.
Z raportów operatorów wynika, że dłuższe naczepy i większa ładowność przyczyniły się średnio do oszczędności co 22. kursu, w porównaniu do transportu naczepami o standardowej długości. Rekordziści oceniali, że w ten sposób mogli zaoszczędzić co dziesiąty kurs.
Według innego przeliczenia, zaoszczędzono od 4,2 do 5,2 mln tonokm pracy przewozowej, co przyczyniło się do znacznego obniżenia emisji CO2.
Wskaźnik pustych (powrotnych) przebiegów dłuższych naczep wynosił średnio 19 proc., w porównaniu do 29 proc. pozostałych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: FTA: "tak" dla dłuższych naczep samochodowych