XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Gdańsk: błąd planistów spowoduje kłopoty?

Gdańsk: błąd planistów spowoduje kłopoty?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Błąd miejskich planistów może mieć fatalne skutki dla Młodego Miasta, czyli projektowanej na terenach postoczniowych dzielnicy Gdańska. Tramwaj jadący na przykład z Wrzeszcza czy Oliwy nie będzie mógł bowiem do niej wjechać.

Ulica Nowa Wałowa ma być główną arterią Młodego Miasta. Będzie zaczynać się na węźle łączącym al. Zwycięstwa, Błędnik i ul. 3 Maja, na estakadzie przekroczy tory kolejowe i ul. Jana z Kolna i przez tereny postoczniowe pobiegnie w stronę Motławy - pisze "Rynek Kolejowy".

Pomiędzy dwiema jezdniami nowej trasy zaplanowano linię tramwajową. Ta jednak nie przetnie torów kolejowych - skończy się na ul. Jana z Kolna. Dzięki temu miasto oszczędzi na budowie kolejnego wiaduktu nad torami. Problem jednak mogą mieć pasażerowie, którzy z nowej dzielnicy nie dojadą do Wrzeszcza.

Na ich drodze stoi skrzyżowanie al. Hallera i ul. Klinicznej, a dokładnie tory skręcające w lewo od strony Węzła Kliniczna w kierunku Opery Bałtyckiej. Gdy podczas zeszłorocznych remontów na kilka tygodni puszczono tamtędy tramwaje, ich delikatny przejazd przez skrzyżowanie obserwowali inspektorzy nadzoru ruchu.

- W tym miejscu łuk jest zbyt ostry i normalny ruch liniowy nie jest możliwy - tłumaczył wtedy obecność inspektorów kierownik referatu kierowania ruchu w gdańskim magistracie Antoni Szczyt.

Feralne torowisko to jednak jedyna droga dla przyszłej linii tramwajowej łączącej Młode Miasto z Wrzeszczem i Oliwą. - Przedłużenie linii tramwajowej biegnącej ul. Nowej Wałowej do al. Zwycięstwa nie wchodzi już w grę - mówi Romuald Nietupski z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Nie wynika to z naszej woli, po prostu tak jest w miejskich planach.

Projekt przygotowało Biuro Rozwoju Gdańska, które zaplanowało także zupełnie nowy przebieg linii tramwajowej łączącej Operę Bałtycką z ul. Kliniczną - na wprost, równolegle do istniejącego tunelu dla pieszych pod przystankiem SKM Gdańsk Politechnika. To rozwiązałoby problem przejazdu tramwajów z Wrzeszcza do Młodego Miasta, niestety miasto nie planuje budowy tego odcinka w najbliższych kilkunastu latach.

Ostatnią okazją do uratowania sytuacji będzie kwietniowa modernizacja skrzyżowania al. Hallera i ul. Klinicznej i złagodzenie zbyt ostrych łuków. - W najbliższych dniach sprawdzimy, czy takie rozwiązanie jest możliwe - obiecał Janusz Łagowski, wicedyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która przeprowadzi remont.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gdańsk: błąd planistów spowoduje kłopoty?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!