Od poniedziałku 20 października wzrastają stawki za parkowanie samochodów w Gdańsku. Za godzinę parkowania w centrum trzeba będzie zapłacić 3 zł (do tej pory było to 2 zł).
- Dobrym rozwiązaniem dla promowania komunikacji publicznej jest np. wydzielanie pasów ruchu. W Gdańsku jest to jednak trudne. Dlatego mówiąc o próbowaniu komunikacji publicznej, mamy na myśli przede wszystkim komunikację szynową – mówi Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.
W ramach promocji komunikacji publicznej, na początku października obniżono w Gdańsku ceny biletów miesięcznych. Bilet sieciowy staniał ze 110 do 98 zł.
Lisicki przypomina, że w ciągu najbliższych czterech lat, w ramach III etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, zostaną zbudowane nowe linie tramwajowe. – W pierwszej kolejności będzie to linia do dzielnicy Południe, w dalszej kolejności do dzielnic Piecki i Migowo – mówi wiceprezydent.
Do dzielnicy Gdańsk Południe linia tramwajowa będzie poprowadzona od pętli „Chełm-Witosa”, otwartej w grudniu ub.r. Blisko 3-kilometrowa trasa z centrum na Chełm to pierwsza nowa linia tramwajowa w Gdańsku od 30 lat.
Wspomniany już GPKM III zakłada też m.in. zakupy nowego taboru i remont obecnego, a także remonty torowisk.
Gdańsk, a także całe Trójmiasto czekają też w najbliższych latach inne, znacznie większe „szynowe” inwestycje. Przed Euro 2012 powstanie nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście (linia SKM 250 będzie o ok. 2 km przedłużona od Gdańska Gł.), być może, choć nie ma takiej pewności, uda się uruchomić Kolej Metropolitalną, czyli połączenie szynowe lotniska w Rębiechowie z Gdańskiem i Gdynią. Kompleksowo przebudowana zostanie też magistrala E-65 Warszawa-Gdynia (trwa modernizacja stacji Gdynia Gł., podpisana została umowa na przebudowę odcinka Pszczółki-Pruszcz Gd. wraz z węzłem w Tczewie), kapitalny remont mają przejść dworce Gdańsk Gł., Gdańsk Wrzeszcz, Sopot i Gdynia Gł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Gdańsk stawia na komunikację szynową