Jesienią 2021 roku mają zakończyć się wielkie inwestycje w Porcie Gdańsk, które umożliwią dwu istniejącym tam terminalom kontenerowym przyjmowanie statków oceanicznych, w bezpośrednich połączeniach. Obecnie terminale te odbierają i wysyłają towary w kontenerach do portów-hubów.
- Dwa terminale kontenerowe w Gdyni przegrały wyścig o pozyskanie połączeń oceanicznych, bo nie spełniają warunków technicznych do przyjmowania największych statków.
- Projekt „Gdynia głębokowodna” zmieni tę sytuację, tworząc warunki do obsługi superkontenerowców i masowców.
- Od 2022 roku BCT i GCT będą dysponować łącznym potencjałem przeładunkowym takim samym jak DCT Gdańsk, ale niekoniecznie muszą konkurować o tych samych armatorów i te same połączenia serwisowe.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Gdynia głębokowodna, czyli program opóźniony o dekadę