Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

General Aviation - czy leci z nami biznes?

Autor: wnp.pl (Oskar Filipowicz)
18-05-2017 11:54
General Aviation - czy leci z nami biznes?
Fot. Fotolia

Możliwości rozwoju "małego lotnictwa” w oparciu o istniejącą i planowaną infrastrukturę były przedmiotem rozmowy uczestników sesji "General Aviation - potencjał Europy Centralnej”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Z 11 lotami (średnio dziennie) z lotniska Chopina w Warszawie, przy ułomnej lub dopiero tworzonej infrastrukturze i nikłej świadomości dotyczącej rynku wśród potencjalnych klientów jesteśmy w ogonie Europy. To wyjściowa teza debaty o potencjale i perspektywach rozwoju General Aviation (GA) w Polsce. Z drugiej strony zalążkowe stadium rynku to obietnica dynamicznych wzrostów. Trzeba jednak spełnić kilka wstępnych warunków, by biznes z lataniem i latanie z biznesem ruszyło z miejsca.
- Udowadniamy, że opłaca się być, a nie mieć. Zapewniamy dostęp do samolotu, a nasz cel to dostarczyć pasażera z punktu A do B w jak najkrótszym czasie - opisuje Maciej Kowalczyk, dyrektor ds. operacji lotniczych w Call&Fly, firmy będącej de facto centralą zarządzania ruchem biznesowych taksówek powietrznych. - Nasze atuty to organizacja i logistyka. W ostatnich latach błyskawicznie rośnie liczba zapytań od klientów, a także procentowy udział decyzji "lecę”.

Biznes chce latać. Kilkadziesiąt procent wzrostu ruchu u największego operatora floty odrzutowych awionetek, w firmie JetStory, mówi samo za siebie.

- Ruch napędzają pasażerowie zagraniczni, m.in. rosyjski biznes - poinformował Grzegorz Wydmański, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w JetStory. - Chcemy zmieniać mentalność Polaków, by uwierzyli, że to nie fanaberia dla wybranych z listy najbogatszych. Dobrze funkcjonujący krajowy biznes może sobie pozwolić na takie usługi regularnie.

GA jest jednak w polskich portach lotniczych traktowane "niepriorytetowo” - to jak stwierdzono w trakcie dyskusji - jedno z głównych ograniczeń. Półtorej godziny oczekiwania na zatankowanie maszyny na warszawskim Okęciu (a taki przykład podał moderator) może "zabić” lotniczy biznes w zarodku.

- Musimy pamiętać, że w tym samolocie prawdopodobnie przyleciał inwestor ze swoimi prawnikami na rozmowy o wielomilionowym projekcie - przekonywał Krzysztof Krawcewicz, redaktor naczelny Przeglądu Lotniczego. - Po takiej przygodzie prawdopodobnie nie zainwestuje już w tym regionie...

Ruch GA nie preferuje dużych portów lotniczych, ale w Polsce nie ma alternatywy - lotniska hołubią dużych przewoźników, a poza nimi można lądować na "łączkach” pozbawionych koniecznej infrastruktury. Widać jednak jaskółki, które czynią w branży wiosnę. Warszawa ma lotnisko w Babicach, a silny biznesowo Śląsk...

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 917 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP