Zysk netto spółki TransContainer, według rosyjskich standardów rachunkowości, zmalał w ciągu pierwszych trzech kwartałów br. o 20,8 proc., w porównaniu z tym samym okresem w 2013 roku i wyniósł 3,05 mld rubli.
Dochody spółki wzrosły o 9,9 proc., do 26,8 mld rubli, ale po odliczeniu współpracujących użytkowników, zmalały o 4,9 proc. - do 15,4 mld rubli. EBITDA spadła o 12,6 proc., do 6,32 mld rubli.
Zarząd spółki wyjaśnia te gorsze wyniki finansowe niekorzystną sytuacją na rynku kolejowego transportu towarowego.
Liczba taboru spółki w okresie analizowanym wzrosła o 1,8 proc. w porównaniu rok/roku. Łącznie miał on zdolność przewozu 1,09 mln TEU (odpowiednik kontenera 20-stopowego).
TransContainer użytkuje ponad 26 tys. wagonów - platform i ponad 62 tys. kontenerów. Zarządza też 46 terminalami kolejowymi, położonymi w większości głównych centrów towarowych w Rosji, a także na pograniczu Słowacji i Ukrainy. Jest też właściciele 50 proc. akcji największego operatora intermodalnego w Kazachstanie (Kiedientransserwis).
50 akcji plus dwie TransContainer należą do Kolei Rosyjskich (RŻD), 24,1 proc. - do spółki logistycznej FESCO, 9,25 proc. do EBOiR, a 11,2 proc. - do funduszu emerytalnego Błagosostojanije.