XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 21 godz
  • 12 min
  • 31 sek

Gorzów Wlkp.: Przetarg na drogę droższy niż planowano ale umowa podpisana

  • AKC
  • Opublikowano: 20 kwietnia 2018 - 17:25 | Zaktualizowano: 20 kwietnia 2018 - 19:51
Umowę w sprawie rozpoczęcia tej od wielu lat oczekiwanej inwestycji - przebudowy „wylotówki” na Kostrzyn, w piątek (20 kwietnia) podpisali prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki oraz reprezentujący wykonawcę dyrektor regionalny Grzegorz Domaradzki. Miasto zdecydowało się na umowę mimo przekroczonej kwoty kosztorysowej.
  • Inwestycja obejmuje przebudowę drogi o długości ponad 3 km na odcinku od placu Słonecznego do węzła S3.
  • Roboty torowe i trakcyjne muszą być zrealizowane w ciągu 12 miesięcy, a roboty drogowe wraz z budową wiaduktu w ciągu 17 miesięcy.
  • Wykonawca rozpocznie prace od budowy tymczasowego ronda przy ul. Dobrej, które jest elementem organizacji ruchu.

Firma Budimex wygrała drugi przetarg na modernizację ulicy Kostrzyńskiej. Zaoferowała kwotę 65,2 mln zł, choć miasto planowało na ten cel 58 mln. Różnicę władze miasta zdecydowały pokryć z miejskiego budżetu. Przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej będzie kosztować ponad 20 mln zł, a roboty drogowe, sanitarne, elektryczne, zieleń, wyburzenia istniejącego obiektu i wiaduktu wraz z budową nowego wiaduktu to koszt prawie 45,2 mln zł.

Czytaj też: Cena w przetargu wyższa o 50 proc. od kosztorysu? W samorządach to powoli norma

– Gonimy stracony czas. Podpisujemy umowę i ruszamy z inwestycją na którą gorzowianie czekali od wielu lat. Remont ul. Kostrzyńskiej po prostu należy się mieszkańcom – powiedział podczas podpisania umowy na prace budowlane prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki.

Pierwsze roboty ruszą za około dwa tygodnie.

– To inwestycja bardzo oczekiwana, wyjątkowo ważna i można powiedzieć historyczna. Mam nadzieję, że robota będzie przebiegała sprawnie, bo jestem przekonany, iż wielu naszych mieszkańców będzie społecznymi inspektorami nadzoru – powiedział prezydent Gorzowa Jacek Wójcicki.

Miasto podpisało z wykonawcą umowę na ponad 65 mln zł (fot. Bartłomiej Nowosielski, UMGW)
Miasto podpisało z wykonawcą umowę na ponad 65 mln zł (fot. Bartłomiej Nowosielski, UMGW)

Przebieg robót

Roboty torowe i trakcyjne muszą być zrealizowane w ciągu 12 miesięcy, a roboty drogowe wraz z budową wiaduktu w ciągu 17 miesięcy. Wykonawca daje sześcioletnią gwarancję na wykonane prace.

Prace zostaną podzielone na etapy zgodnie z tymczasową organizacją ruchu. Wykonawca rozpocznie prace od budowy tymczasowego ronda przy ul. Dobrej, które jest elementem organizacji ruchu. Następnie przyjdzie czas na roboty torowe.

– Na pierwszym odcinku całe torowisko (włącznie z trakcją) zostanie przebudowane, natomiast realizacji podlegać będzie tylko jeden tor, oprócz tego pojawi się pętla, wjazd do zajezdni spółki MZK, wybudowany zostanie też nowy wiadukt – wylicza wiceprezydent Agnieszka Surmacz. – Zrealizowane zostaną także wcześniej nieplanowane prace – dzięki temu, że realizujemy ul. Kostrzyńską w ramach wariantu jednojezdniowego, uda się nam z dofinansowania zrealizować odcinek od ul. Dobrej do węzła S3. Na tym odcinku przebudujemy kanalizację deszczową oraz chodniki i ścieżkę rowerową.

Inwestycja obejmuje przebudowę drogi o długości ponad 3 km na odcinku od placu Słonecznego do węzła S3. Rozbudowa będzie polegała na wykonaniu nowej konstrukcji drogi wraz z budową infrastruktury (przebudowa skrzyżowania ulic Kostrzyńska-Dobra-Warzywna, budowa nowego torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na odcinku o długości około 2 km wraz z pętlą przy ul. Warzywnej o parametrach technicznych dostosowanych dla nowych tramwajów, budowa peronów i przystanków tramwajowych, rozbiórka istniejącego wiaduktu drogowego i budowa nowego, budowa chodników oraz budowa ścieżek rowerowych).

Przedsięwzięcie zakłada budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę oraz budowę wylotów kanalizacji do rzeki Warty wraz z separatorami. W ramach przebudowy i rozbudowy układu drogowego wybudowane zostanie oświetlenie drogowe wzdłuż drogi z doświetleniem przejść dla pieszych. Nowe latarnie oświetleniowe w technologii energooszczędnej LED zasilane będą z istniejących obwodów oświetlenia drogowego.

Dwa źródła finansowania

Przebudowa drogi wraz z infrastruktura podziemną i nowym wiaduktem w ramach będzie finansowana z ZIT-ów (Regionalny Program Operacyjny – Lubuskie 2020, Oś 5 Transport, Działanie 5.1 Transport drogowy, Poddziałanie 5.1.2 Transport drogowy – ZIT Gorzów Wlkp.), a przebudowa torowiska i sieci trakcyjnej w ramach dotacji unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Działanie 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach).

Aby przyspieszyć realizację projektu od października ubiegłego roku Miejski Zakład Komunikacji, na podstawie umowy in-house, realizuje na zlecenie Miasta prace przy torowisku w Al. 11 Listopada (na odcinku od wiaduktu przy placu Słonecznym do skrzyżowania z ul. Jancarza).

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!