Najnowsze technologie telekomunikacyjne pozwalają zwiększyć szybkość, a więc także częstotliwości kursowania pociągów, zapewnić punktualność ich kursowania, a zarazem podnieść poziom bezpieczeństwa podróży.
Są to rozwiązanie oparte na platformie GSM-Railways (GSM-R). Staje się on kluczowym elementem planu zharmonizowania standardów bezpieczeństwa na kolei w Unii Europejskiej i jest podstawą Europejskiego Systemu Sterowania Pociągami (European Train Control System — ETCS), który wprowadza sygnalizację przytorową do kabiny maszynisty. Umożliwia to sterowanie ruchem pociągu i stosowanie automatycznych zabezpieczeń. Z kolei systemy GSM-R i ETCS - to najważniejsze składniki Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Management System - ERTMS), który harmonizuje sterowanie pociągami w różnych sieciach kolejowych, zarówno w skali krajowej, jak i w skali międzynarodowej. Systemy te wprowadza już także, wpierw pilotażowo, PKP PLK np. na odcinku Legnica – Węgliniec - Bielawa Dolna, czy Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: GSM-R potrzebny na torach