- Do końca roku zrealizujemy własne projekty inwestycyjne zwiększające powierzchnie placów składowych i zmieniające układ logistyki całego terminalu - mówi Karolina Włodarczyk, prezes zarządu Gdańskiego Terminalu Kontenerowego, operującego przy Nabrzeżu Szczecińskim w Porcie Gdańsk.
- Dzięki już oddanemu w tym roku do użytku tunelowi pod kanałem portowym, nasi klienci zyskają bezpośredni i bezkolizyjny wyjazd na wszystkie drogi dojazdowe do Trójmiasta. Usprawniamy też transport kolejowy - mówi prezes GTK.
Ponadto Zarząd Morskiego Portu Gdańsk rozpoczął pogłębianie dróg wodnych na terenie portu wewnętrznego. GTK zyska więc głębsze baseny i do jego nabrzeża będą mogły przybijać większe kontenerowce.
- My skupiamy się przede wszystkim na usługach dodatkowych dla klientów oraz na obsłudze ładunków typu Project cargo, czy formowania ładunków masowych do kontenerów, w tym specjalistycznych. Nasi klienci mogą znaleźć wiele wspólnych płaszczyzn z nami - mówi Karolina Włodarczyk.
Gdański Terminal Kontenerowy (GTK) rozpoczął działalność w listopadzie 1998 r. Terminal jest przystosowany do obsługi statków o nośności do 20 tys. DWT, ale ich pojemność wzrośnie, po zwiększeniu głębokości basenów z 10,5 m obecnie, do 12,5 metra w przyszłym roku.