W drugim kwartale br. punktualność przewozów towarowych koleją pogorszyła się i doszła do poziomu, gdy można mówić o strukturalnych opóźnieniach.
W porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 roku, średni czas opóźnień pociągów towarowych zwiększył się w drugim kwartale do 466 minut (zmiana o 11,5 proc.), a odnosząc dane rok/roku – o 91 minut (o prawie 25 proc.).
Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione powyżej dwóch godzin, łącznie 69,3 proc.
Licencjonowani przewoźnicy kolejowi uruchomili w drugim kwartale br. blisko 111,7 tysiąca tras, a w pierwszym kwartale 2015 roku 101,6 tysiąca tras (wzrost o 9,9 proc).
W analizowanym okresie przewoźnicy kolejowi odwołali 6791 pociągów.
Dodajmy, że głównym powodem opóźnień są prace torowe, realizowane w większym wymiarze niż w latach poprzednich. Odwrócenia trendu można spodziewać się prawdopodobnie dopiero za około dwa lata, kiedy będą odczuwalne pozytywne skutki modernizacji linii na dłuższych ciągach, a nie tylko krótkich odcinkach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Historyczne rekordy opóźnień pociągów towarowych