Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IATA: przewoźnicy cargo lotniczego muszą poprawić jakość

Autor: wnp.pl (PS)
19-03-2016 09:54
IATA: przewoźnicy cargo lotniczego muszą poprawić jakość
Fot. Shutterstock.com

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) wzywa do ciągłej transformacji logistyki transportu ładunków drogą powietrzną.

Takie było jej przesłanie podczas 10 World Cargo Sympozjum (WCS) w Berlinie.

Szczególny nacisk władze zrzeszenia kładą na podnoszenie poziomu usług, aby „dostarczać więcej zindywidualizowanej oferty” oraz aby zapewniać rentowność działalności „w wymagającym otoczeniu i środowisku”.

W porównaniu do innych rodzajów transportu, przewozy cargo lotniczego są usługami premium, przypomina IATA. Jednak według badań, średnio tylko siedmiu spośród dziesięciu klientów jest zadowolonych z poziomu usług tej branży.

„Wniosek jest oczywisty, przemysł transportu cargo lotniczego musi podnieść jakość usług” – powiedział prezes IATA TonyTyler.

Stowarzyszenie to szacuje, że w tym roku wolumen przewozów towarów wzrośnie o 3 proc.

Jednak pod presją integratorów, konkurencyjnych środków transportu (zwraca się uwagę na zagrożenie dla branży z powodu rosnących przewozów towarów z Chin do Europy koleją) i zwiększenia ładowności samolotów pasażerskich (zabierających także ładunki), marża netto może spaść w tym roku.

Według wcześniejszych danych IATA (np. podczas Singapore Airshow Aviation Leadership Summit w lutym) Tyler informował, że linie lotnicze (pasażerskie i towarowe) uzyskają globalnie 36 mld zysku netto, przy średniej marży netto 5,5 proc.

Występuje jednak silne jej zróżnicowanie, zarówno sektorowe (zdecydowanie wyższe marże notują przewozy pasażerskie, niż towarowe), jak i regionalne.
W 2015 roku dla obu rodzajów przewoźników marża netto wahała się od 13,8 proc. w Ameryce Północnej, 10,8 proc. – na Bliskim Wschodzie, 5,9 proc. – w Europie i 0,3 proc. – w Azji.
Powodów zróżnicowania sektorowego jest kilka, ocenia IATA. Składa się na to wprowadzania nowoczesnych samolotów pasażerskich, zabierających więcej pasażerów a spalających mniej paliwa (na 1 pasażera), lepsze wypełnienie miejsc (średnio blisko 80 proc. w ruchu pasażerskim, przy niecałych 50 proc. w ruchu towarowym), także „podbieranie” towarów samolotom transportowym przez samoloty pasażerskie.

Powodem gorszej rentowności przewoźników cargo lotniczego niż pasażerskiego jest też nadal niezadowalający poziom jakości usług. Tyler wcześniej wielokrotnie podkreślał, że nie do akceptowania przez wielu klientów jest 6-7 dniowy czas dostaw towarów drogą lotniczą, uwzględniając formułę drzwi-drzwi.

Ma to istotne znaczenie np. na trasach z Azji do Europy, gdzie pociągami intermodalnymi - za znacznie niższą stawkę – towary są dostarczane już w ciągu 11-13 dni.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 844 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 320 405 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 573 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

    partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP