XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

InPost walczy z Poczta Polską o rynek

InPost walczy z Poczta Polską o rynek
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Choć liberalizację rynku pocztowego przesunięto do 2011 r., to firma InPost już się do tego przygotowuje. Wprowadziła swoje znaczki. Jednak brakuje jej sieci skrzynek, do której będą wrzucane listy. W walce z państwowym monopolem firma szykuje ogólnokrajową akcję wymiany skrzynek pocztowych.

Firma InPost Usługi Pocztowe jest obecna na naszym rynku od 15 listopada ubiegłego roku. I sukcesywnie zdobywa rynek. Kilka dni temu, 9 lipca, wprowadziła do obrotu swoje znaczki pocztowe. Jak wyjaśnia zarząd spółki, są one konieczne, bo firma stosuje struktury wagowe korespondencji. - W naszym punkcie obsługi klienta są do nabycia znaczki o wartości odpowiedniej do wagi listu - tłumaczy "Życia Warszawy" Rafał Brzoska, prezes InPost UP.

Firmie wciąż brakuje skrzynek do wrzucania korespondencji. Poczta Polska nie udostępnia swoich. Te, które są w blokach mieszkalnych, mogą być używane wyłącznie przez listonoszy Poczty Polskiej. Otwierają je specjalnym kluczem. Zgodnie z ustawodawstwem Unii, Polska do 24 sierpnia 2008 r. musi wymienić te skrzynki na takie, które będą dostępne dla wszystkich operatorów pocztowych - wyjaśnia dziennik.

By przyspieszyć ten proces InPost wspiera ogólnokrajową akcję wymiany skrzynek pocztowych, biorąc czynny udział w przetargach jako producent. Ale również na ulicach pojawią się euroskrzynki.

Zgodnie z regulacjami unijnymi, na przesyłki o ciężarze do 50 gramów nadal ma monopol Poczta Polska. Niezależni operatorzy mogą je doręczać, ale muszą pobierać 2,5 razy wyższą opłatę niż narodowy operator. W pozostałych kategoriach wagowych InPost ma konkurencyjne ceny. Np. za przesłanie listu zwykłego o wadze do 500 g zapłacimy 1,22 zł, a Poczta Polska pobiera od 1,35 do 2,10 zł. - czytamy w "ŻW".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: InPost walczy z Poczta Polską o rynek

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!