Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy PKP zniknęły nocne połączenia w ramach oferty Tanie Linie Kolejowe.
– Do dnia 13 grudnia 2008 roku PKP Intercity S.A. realizowała ofertę nocnych pociągów w ramach ,,Tanich Linii Kolejowych” na zasadach komercyjnych. Z uwagi na nierentowności tej oferty przewoźnik wystąpił do Ministerstwa Infrastruktury o objęcie jej dofinansowaniem z budżetu państwa. Jednym z warunków akceptacji wniosku była likwidacja obowiązku rezerwacji miejsc w zakresie wagonów z miejscami do siedzenia. Wobec powyższego PKP Intercity SA podjęła decyzje o nie stosowaniu w stosunku do przedmiotowej oferty nazwy ,,Tanie Linie Kolejowe” – pisze w odpowiedzi na interpelację posła Jacka Osucha, wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt.
Poseł zwrócił także uwagę, że w niektórych pociągach przekwalifikowanych z „TLK” na pospieszne obniżono standard podróży. Tak było m.in. w pociągu TLK Kraków – Świnoujście/Berlin. Dotychczas pociąg ten składał się z wagonów, które miały wyłącznie klasę 2, ale za to w przedziale było 6 miejsc – tak jak w 1 klasie. Jak tłumaczy minister wycofanie wagonów 6-miejscowych wynikało z dużego zainteresowania oferta i koniecznością zwiększenia podaży miejsc siedzących.
Jest także szansa na zwiększenie bezpieczeństwa w pociągach. Okazuje się bowiem, że po interwencji posła Osucha w nocnych pociągach pospiesznych PKP Intercity przewiduje wprowadzenie ochrony dla podniesienia bezpieczeństwa podróżnych. Jednak jak zastrzega minister – ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Intercity chce dofinansowania do byłych nocnych "TLK"