- Z 10 mld zł zaplanowanych na 2018 rok wydatków inwestycyjnych, zafakturowaliśmy 1/5 i możemy oceniać, że plan będzie wykonany. Ubocznym problemem jest ok. 1000 okresowych zamknięć odcinków linii kolejowych co powoduje, że powstają ograniczone możliwości przepustowości pociągów, także z materiałami budowlanymi - usłyszał WNP.PL od Arnolda Brescha, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe. Tą ostatnią sprawą zainteresował się premier Mateusz Morawiecki, ponieważ pojawiły się skargi.
- PKP Polskie Linie Kolejowe realizują już projekty o wartości ponad 30 mld zł. W realizacji jest już niemal 50 proc. KPK.
- Nie ma zagrożeń nieterminowej realizacji większości zadań, występuje natomiast problem niskorentownych lub skalkulowanych ze stratami ofert przez zwycięskie firmy. Do zejścia z placów budów raczej jednak nie dojdzie, bo firmy bilansują tamte kontrakty obecnie kalkulowanymi ofertami.
- PLK nie udała się w części realizacja planu wcześniejszego zamawiania przez nią materiałów u producentów, w imieniu przyszłych wykonawców. Ostatnie przetargi nie doszły do skutku, zatem pozostaje tradycyjna ścieżka zamówień materiałów, przez wykonawców. Ubocznym problemem wielkiego procesu inwestycyjnego jest ok. 1000 okresowych zamknięć odcinków linii kolejowych