W pierwszym półroczu z kolei skorzystało w Polsce ponad 150,3 mln pasażerów. Był to najwyższy wynik osiągnięty od 9 lat, a zarazem drugi rok bezwzględnego wzrostu przewozów. - Kluczową kwestią dla przyciągania większej liczby pasażerów na kolej jest poprawa infrastruktury - mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Co równie istotne, spółki te mają już 60 proc. udział w łącznej liczbie przewożonych pasażerów. Uwzględniając wspólną spółkę samorządów - Przewozy Regionalne (dominujący pakiet przejęła w niej jesienią 2015 r. ARP), już dziewięciu na dziesięciu pasażerów to klienci tych spółek (wliczając także firmy prywatne: Arriva Pl i UBB).
Przykładem takich kompleksowych działań, które składają się na dotychczasowy sukces i rozwój jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna. O źródłach tego sukcesu, a także o rezerwach w regionie i w kraju mówi w rozmowie z wnp.pl prezes ŁKA Janusz Malinowski.
W rozmowie m.in.:
- co przyciąga pasażerów z powrotem na kolej,
- gdzie tkwią pokłady twarde i miękkie większych przewozów,
- co jest kluczowe dla rozwoju kolei pasażerskich w całej Polsce.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: J. Malinowski, Łódzka Kolej Aglomeracyjna: dobra infrastruktura i wspólny bilet to przyszłość kolei