Nowa wieloletnia strategia rozwoju transportu (SRT) będzie musiała dać odpowiedź na pytanie, jak sprostać nowym wyzwaniom stawianym m.in. przez gospodarkę 4.0. Z drugiej strony, trzeba w niej uzupełnić braki bieżącej polityki i wskazać konkretne działania, które będą wspierać rozwój kolei - mówi Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej.
- Przewozy drogowe systematycznie rosną, przejmując nowe ładunki, a do ub. roku nawet część wożoną kiedyś pociągami.
- Nowa wieloletnia strategia rozwoju transportu musi dać odpowiedź, jak zmieni się transport w dobie przemysłu i gospodarki 4.0.
- Powinna ona stworzyć warunki do wyrównania konkurencji między transportem drogowym i kolejowym, m.in. przez powszechną opłatę za dostęp do infrastruktury drogowej dla ciężarówek.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jakub Majewski, ProKolej: odejdźmy od preferowania transportu samochodowego