W Japonii otwarto nową linię kolei dużych prędkości, pomiędzy Nagano, Toyama i Kanazawa, o długości 228 km.
Budowę nowej infrastruktury rozpoczęto jeszcze w 1992 roku, z Nagoya przez górzysty region, by dotrzeć do północno-zachodniego wybrzeża Wyspy Honsiu. Prace były utrudnione ze względu na problemy, jakie stwarzają mroźne zimy w tym rejonie oraz z powodu drążenia wielu tuneli. Najdłuższy z nich, Iiyama, ma 22,3 km.
Na górskich odcinkach pociągi jadą z maksymalną prędkością 260 km/h.
Pociągi kursują w dwóch wariantach oferty. Szybsze połączenie (Kagayaki) oferuje 10 połączeń dziennie w obie strony i zatrzymuje się na pięciu stacjach pośrednich. Wolniejsze połączenie (Hakutaka) zapewnia 10 par pociągów i postoje na 18 stacjach.
W 2012 roku rozpoczęto budowę przedłużenia tej linii do Fukui i Tsuruga. Planowane jej otwarcie ma nastąpić w 2020 r.
Dotychczas Japonia miała osiem głównych linii kolei dużych prędkości, o popularnej nazwie „shinkansen.”
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Japonia wzbogaciła się o kolejną linię KDP