Na budowie centralnego odcinka II linii metra rozpoczęły się techniczne przejazdy testowe pociągów. W sobotę, w takim przejeździe pociągiem Inspiro, w towarzystwie dziennikarzy i pracowników budowy, wzięła udział prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".
Około 30 dziennikarzy oraz fotoreporterów mogło w sobotę przejechać podczas jednego z takich przejazdów technicznych w obie strony między stacjami: Rondo Daszyńskiego - Rondo ONZ. Przejazd z przedstawicielami mediów odbył się składem Inspiro, ale w testach biorą udział wszystkie typy pociągów używane przez warszawskie metro.
Perony na obu stacjach w dużej części są już ukończone. - Na pewno ściany stacji zaprojektowane przez Wojciecha Fangora robią duże wrażenie estetyczne; to coś zupełnie innego od wystroju stacji pierwszej linii - oceniła Gronkiewicz-Waltz.
Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br.
Prezydent stolicy dodała, że ukończenie całego odcinka II linii metra - mającego łączyć wschodnie i zachodnie obrzeża miasta - planowane jest do 2022 r. Na początku czerwca na budowie centralnego odcinka II linii metra rozpoczęły się częściowe odbiory techniczne.
Prezydent Warszawy w sobotę złożyła także kondolencje bliskim pracownika budowy metra, który w piątek zginął w tragicznym wypadku podczas prac na budowie. Dodała, że sprawą zajmuje się już prokuratura i inspektorzy pracy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jazdy testowe na II linii metra w Warszawie