21 kwietnia po raz pierwszy pociąg towarowy prowadzony lokomotywą PKP Cargo (serii ET41-105), obsługiwaną przez maszynistę posiadającego prawa kierowania: polskie, czeskie i słowackie, przejechał w drodze do odbiorcy ładunku przez dwie granice: polsko-czeską i czesko-słowacką.
Trasa pociągu przewożącego węgiel wiodła z KWK ,,Marcel” przez Chałupki (granica polsko-czeska), Detmarowice, Czeski Cieszyn, Jabłonków (Jablonkov), Przełęcz Jabłonkowską, Mosty u Jablonkova (granica czesko-słowacka) do Ćadcy (Słowacja) i dalej (już lokomotywą ZSSK Cargo) do elektrociepłowni w Horni Srni. Przewóz był realizowany dla OKD Doprava. W drodze powrotnej polska lokomotywa zabrała próżny skład cystern do przewozu pyłów do Elektrociepłowni ,,Detmarowice” w Czechach.
Przejazd przez dwie granice państwowe pociągu prowadzonego jedną lokomotywą obsługiwaną przez jednego maszynistę jest wydarzeniem w tej części Europy. Taki sposób prowadzenia pociągu umożliwia dalszą optymalizację realizowanych przewozów międzynarodowych. Jest także kolejnym przykładem dobrze układającej się współpracy biznesowej PKP Cargo z OKD Doprava i ZSSK Cargo.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.