XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Jedna oferta na modernizację szczecińskiej zajezdni tramwajowej

Jedna oferta na modernizację szczecińskiej zajezdni tramwajowej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jedna firma zainteresowana jest modernizacją szczecińskiej zajezdni tramwajowej. Spółka ZUE z Krakowa chce zrealizować to zadanie za 135 mln zł - poinformowały służby prasowe szczecińskiego magistratu.

Modernizacja ma się odbywać w formule "zaprojektuj i wybuduj". Oznacza to, że wykonawca prac najpierw zrobi projekt przebudowy, a następnie, po uzyskaniu pozwoleń, wykona kompleksową modernizację. Zajezdnia w dzielnicy Pogodno ma być gruntownie przebudowana i dostosowana do obsługi pojazdów niskopodłogowych. Dobudowany zostanie nowy, 21. tor, który będzie pełnił funkcję toru objazdowego.

Wykonawca, poza pracami budowlanymi, będzie musiał także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów. Rozbuduje też istniejące budynki, z których większość jest pod opieką konserwatora. W czasie remontu zajezdnia ma funkcjonować normalnie.

Inwestycja zostanie wykonana w ramach projektu "Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie"; część pieniędzy ma pochodzić ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Oprócz remontu zajezdni projekt zakłada również modernizację torowisk w al. Piastów, ul. Wawrzyniaka, ul. Energetyków i ul. Gdańskiej, wraz z pętlą Basen Górniczy, oraz rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy i Jagiellońskiej. W ubiegłym roku przebudowano już tory przy Bramie Portowej.

Zajezdnia Tramwajowa Pogodno powstała w 1934 roku. W latach 1973-80 stare hale częściowo przebudowano, dobudowano też nowy budynek, a także tory objazdowe.

Szczecin inwestuje też w budowę linii szybkiego tramwaju. Wybrano już wykonawcę tej inwestycji - konsorcjum Mytoll-Strabag. Jego ofertę wyceniono na ok. 166 mln zł. Szczeciński Szybki Tramwaj będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeżnej części miasta na prawobrzeżną.

Miasto chce również unowocześnić tabor tramwajowy. Sprowadzono już pierwszy z 22 zakupionych przez spółkę Tramwaje Szczecińskie pojazdów niskopodłogowych, tzw. swingów; pozostałe trafią do Szczecina do marca 2014 r. Wartość projektu "Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie" wynosi ponad 241 mln zł; blisko 116 mln zł ma pochodzić z Unii Europejskiej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jedna oferta na modernizację szczecińskiej zajezdni tramwajowej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!