Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jedna oferta na modernizację szczecińskiej zajezdni tramwajowej

Autor: PAP
20-02-2013 18:00

Jedna firma zainteresowana jest modernizacją szczecińskiej zajezdni tramwajowej. Spółka ZUE z Krakowa chce zrealizować to zadanie za 135 mln zł - poinformowały służby prasowe szczecińskiego magistratu.

Modernizacja ma się odbywać w formule "zaprojektuj i wybuduj". Oznacza to, że wykonawca prac najpierw zrobi projekt przebudowy, a następnie, po uzyskaniu pozwoleń, wykona kompleksową modernizację. Zajezdnia w dzielnicy Pogodno ma być gruntownie przebudowana i dostosowana do obsługi pojazdów niskopodłogowych. Dobudowany zostanie nowy, 21. tor, który będzie pełnił funkcję toru objazdowego.
Wykonawca, poza pracami budowlanymi, będzie musiał także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów. Rozbuduje też istniejące budynki, z których większość jest pod opieką konserwatora. W czasie remontu zajezdnia ma funkcjonować normalnie.

Inwestycja zostanie wykonana w ramach projektu "Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie"; część pieniędzy ma pochodzić ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Oprócz remontu zajezdni projekt zakłada również modernizację torowisk w al. Piastów, ul. Wawrzyniaka, ul. Energetyków i ul. Gdańskiej, wraz z pętlą Basen Górniczy, oraz rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy i Jagiellońskiej. W ubiegłym roku przebudowano już tory przy Bramie Portowej.

Zajezdnia Tramwajowa Pogodno powstała w 1934 roku. W latach 1973-80 stare hale częściowo przebudowano, dobudowano też nowy budynek, a także tory objazdowe.

Szczecin inwestuje też w budowę linii szybkiego tramwaju. Wybrano już wykonawcę tej inwestycji - konsorcjum Mytoll-Strabag. Jego ofertę wyceniono na ok. 166 mln zł. Szczeciński Szybki Tramwaj będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeżnej części miasta na prawobrzeżną.

Miasto chce również unowocześnić tabor tramwajowy. Sprowadzono już pierwszy z 22 zakupionych przez spółkę Tramwaje Szczecińskie pojazdów niskopodłogowych, tzw. swingów; pozostałe trafią do Szczecina do marca 2014 r. Wartość projektu "Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie" wynosi ponad 241 mln zł; blisko 116 mln zł ma pochodzić z Unii Europejskiej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 322 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 801 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP