Tylko jedna oferta, konsorcjum firm Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe, wpłynęła w drugim etapie przetargu na zakup 24 niskopodłogowych tramwajów dla Krakowa. Producent dostarczy te pojazdy za blisko 59 mln euro netto.
Do drugiego, ostatecznego etapu postępowania zakwalifikowano pięć firm. Były to polskie Solaris i Pesa Bydgoszcz oraz Caf z Hiszpanii, Alstom z Francji oraz Bombardier Transportation z Niemiec.
Jedyną ofertę przysłało konsorcjum firm Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe. Koszt dostarczenia wszystkich 24 niskopodłogowych tramwajów wyniesie blisko 59 mln euro netto, a jeden wagon będzie kosztował prawie 2,5 mln euro netto.
Z przysłanej oferty wynika, że produkcja wszystkich wagonów zakończy się w 32 miesiące od daty podpisania umowy. Pierwszy wagon ma być gotowy w 20 miesięcy od podpisania umowy.
"Złożona oferta będzie teraz sprawdzana. Jeżeli okaże się, że jest ona poprawna i nie ma konieczności zwracania się do oferentów o dodatkowe wyjaśnienia, to jest szansa, że do miesiąca umowa z firmami Bombardier Transportation i Vossloh Kiepe zostanie podpisana" - wyjaśnił Gancarczyk.
Dodał, że wtedy pierwszy tramwaj mógłby wyjechać na krakowskie ulice już na początku 2012 roku, a ostatni w pierwszym kwartale 2013 roku.
Zamówione przez krakowskiego przewoźnika wagony będą niskopodłogowe, przegubowe o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację. Jednorazowo powinny przewieźć minimum 220 osób.
Zakup tramwajów to element unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II" na który składa się również budowa nowej linii tramwajowej od ronda Grzegórzeckiego do oś. Golikówka oraz modernizacja ul. Długiej wraz z torowiskiem.
Krakowskie MPK użytkuje niskopodłogowe tramwaje firmy Bombardier od końca 1999 roku. Obecnie po ulicach miasta jeździ 50 pojazdów tej marki.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jedna oferta w przetargu na 24 tramwaje dla Krakowa