Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jednolite prawa pasażerów w UE

Autor: wnp.pl (PS)
23-10-2012 19:53

Pasażerowie korzystający ze wszystkich środków transportu powinni mieć łatwy dostęp do informacji i pomocy w razie problemów z usługą.

Należy również zadbać o prawa osób o ograniczonej sprawności ruchowej, podkreślili posłowie Parlamentu Europejskiego w przyjętej we wtorek rezolucji.
Deputowani naciskają na Komisję Europejską, aby udoskonaliła procedury składania skarg i podjęła działania zapobiegające nieuczciwym praktykom handlowym.

Podkreślili oni konieczność usprawnienia opieki nad pasażerami, przez tworzenie dużej liczby punktów informacyjnych znajdujących się miejscach odjazdu i przyjazdu oraz przez zapewnienie łatwo dostępnej i skutecznej pomocy telefonicznej. Personel obecny w miejscach odjazdu i przyjazdu musi być w stanie podjąć szybkie decyzje dotyczące zmiany trasy i zapewnienia pomocy, w przypadku zagubienia bagażu oraz roszczeń o kompensacje lub zwrot kosztów.
- Potrzebujemy również jednolitych formularzy we wszystkich językach urzędowych UE, określenia terminu rozpatrywania skarg, jak i centralnego organu odwoławczego rozpatrującego skargi - oświadczył poseł sprawozdawca Georges Bach (PPE, Luksemburg) podczas debaty.

Podkreślił on, że mając na celu dobro pasażerów i zapewnienie uczciwej konkurencji pomiędzy firmami przewozowymi, prawa pasażerów powinny być wdrożone i stosowane w jednolity sposób we wszystkich krajach członkowskich.

Deputowani wezwali KE, aby w propozycji nowelizacji przepisów dotyczących praw pasażerów linii lotniczych, która będzie przedstawiona w listopadzie, jasno zdefiniowała pojęcie „okoliczności nadzwyczajnych”, w obliczu których przewoźnicy nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonaną usługę. Należy również zapewnić lepszą ochronę pasażerów na wypadek upadłości linii lotniczej.

Komisja musi wzmocnić kontrolę stron internetowych przewoźników i stworzyć system kar w celu zapewnienia pełnego poszanowania obowiązującego prawodawstwa dotyczącego przejrzystości cen, stwierdzili deputowani. Domagają się oni też ustanowienia jednolitego standardu przewozu bagażu podręcznego. Powinno być zabronione dodawanie kosztów obligatoryjnych, związanych z użyciem kart kredytowych na końcu procesu rezerwacji.

Zdaniem posłów, KE powinna promować podróże łączące różne środki transportu poprzez oferowanie „biletów zintegrowanych” i rozwijając europejski multimodalny mechanizm planowania podróży online, który pozwoli na porównanie cen i czasu podroży „od drzwi do drzwi”. Bilety powrotne powinny być ważne nawet, jeśli pasażer nie skorzystał z usługi wylotu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 159 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP