Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jest raport dot. pożarów autobusów w Warszawie

Autor: PAP
19-06-2009 18:42

Żaden z trzech kierowców autobusów miejskiej komunikacji w Warszawie, w których w kwietniu doszło do pożarów, nie był przeszkolony w zakresie zachowań na wypadek takiego zdarzenia. Ich postępowanie w chwili pożaru było intuicyjne, a bezpieczeństwo pasażerów było priorytetem tylko dla jednego z nich - wynika z raportu powołanej przez miasto komisji.

Komisja postuluje pilne przeszkolenie kierowców w zakresie bezpiecznej ewakuacji pasażerów, oznaczenia miejsca zdarzenia i powiadamiania odpowiednich służb, a także intensywne działania inwestycyjne w spółce MZA, zmierzające do zapewnienia wyższego poziomu zabezpieczenia taboru na wypadek zagrożenia pożarem, w tym wyposażenia autobusów w systemy przeciwpożarowe.
Według raportu, który PAP otrzymała w piątek z wydziału prasowego stołecznego Ratusza, w MZA brak jest procedur dotyczących zgłaszania i rejestrowania pożarów; z tego powodu liczba pożarów zarejestrowanych w latach 2007-2009 przez Zarząd Transportu Miejskiego jest inna niż ta, którą w tym okresie MZA zgłosiło Straży Pożarnej.

Osoby, z którymi komisja rozmawiała, nie były zorientowane, kiedy i komu należy zgłosić pożar lub zagrożenie pożarowe w autobusie. Zawodny jest też system komunikacji między kierowcami a centralą, co zmusza kierowców do korzystania z prywatnych telefonów komórkowych. Liczne niedociągnięcia i nieprawidłowości ujawnił także przedstawiony komisji, przeprowadzony na zlecenie MZA audyt w zakresie bezpieczeństwa oraz ochrony w zajezdniach: Woronicza, Ostrobramska, Stalowa i Redutowa.

Komisja pozytywnie oceniła działania podjęte po pożarze autobusu marki Solaris na początku kwietnia br. - sprawa została zgłoszona do prokuratury, powołano wewnętrzną komisję i przeprowadzono kontrolę stanu technicznego autobusów we wszystkich zajezdniach MZA.

Według zawartych w raporcie zaleceń, do codziennego przeglądu stanu technicznego autobusów wprowadzić należy zewnętrzny ogląd silnika pod kątem zanieczyszczeń, wycieków i stanu okładzin wygłuszających, zaś kierowcy, przed wyjazdem autobusu na trasę, powinni sprawdzać wyposażenie pojazdu w wymagany sprzęt gaśniczy, oznakowanie wyjść awaryjnych oraz wyposażenie w sprzęt do ich otwarcia.

Marcin Ochmański z wydziału prasowego Ratusza powiedział PAP, że dalszą kontrolę prowadzić będzie biuro kontroli i audytu wewnętrznego urzędu miasta. Dopiero po tej kontroli powstanie końcowy raport komisji.

Miasto powołało komisję po tym, jak w kwietniu br. doszło na warszawskich ulicach do pożarów w trzech autobusach komunikacji miejskiej. Na Trasie Łazienkowskiej doszczętnie spłonął autobus marki Solaris. Niedługo potem, na wiadukcie w ul. Marsa, ogień pojawił się w komorze silnika autobusu marki Jelcz. Trzeci pożar miał miejsce na skrzyżowaniu ul. Leszno i ul. Okopowej, zapalił się wówczas autobus marki MAN.

Komisja przygotowała raport m.in. po rozmowach z prezesem MZA, kierownictwem zajezdni autobusowych i kierowcami tych autobusów, w których doszło do pożaru.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 159 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP