Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jesteśmy gotowi profesjonalnie zarządzać majątkiem drogowym

Autor: Elżbieta Pałys
27-02-2013 11:36 |  aktualizacja: 27-02-2013 11:45
Jesteśmy gotowi profesjonalnie zarządzać majątkiem drogowym

Rozmowa z Andrzejem Maciejewskim, zastępcą Generalnego Dyrektora Dróg Kraj owych i Autostrad.

- Wszystko wskazuje na to, że 2013 to będzie Pana rok. Mam na myśli oczywiście zadania, które Pan wykonuje, które w natłoku zadań inwestycyjnych schodziły na dalszy plan.
- Te sprawy tylko z zewnątrz były przytłoczone informacjami o tym, co się dzieje na budowach, bo budowy, jak powiedział kiedyś profesor Sybil-ski, są bardziej seksowne niż utrzymanie dróg bądź ich remontowanie. Mamy tu do czynienia z czymś, co w naszym pionie w żartach nazywamy krzyżem św. Andrzeja nawiązując do tego, że ten krzyż jest przechylony. Nie sądzę, by krzywa dotycząca budów w najbliższych latach jakoś radykalnie spadała, bo przecież mamy wybudowane w Polsce ok. 2 tys. km dróg, ale co najmniej drugie tyle pozostaje jeszcze do zbudowania, niemniej bez wątpienia istotnym elementem w najbliższych latach będzie kwestia zarządzania majątkiem, który zbudowaliśmy.

-A im więcej budujemy, tym więcej majątku mamy do utrzymania.

- Tak, ale te rzeczy cały czas mają miejsce, nawet jeśli medialnie są mało widoczne. Gdyby przełożyć GDDKiA na strukturę komercyjną, to naszym zadaniem jest zapewnić klientowi produkt pod nazwą: funkcjonalna i bezpieczna sieć drogowa. Ludzie muszą w sposób bezpieczny przejechać z punktu A do punktu B i jednocześnie przejazd ten ma być maksymalnie płynny. Mamy tu więc do czynienia z elementami, które wyjściowo są związane z budową dróg, bo im lepsza infrastruktura, tym podróż jest bezpieczniejsza i bardziej płynna, ale nie tylko. Nie wszędzie będziemy dojeżdżać drogami ekspresowymi i autostradami. Bezpieczeństwo i płynną jazdę musimy zapewnić także na pozostałych drogach. I tu dochodzimy do trzech obszarów, którymi zajmuje się mój pion i które stanowią core business naszego działania.

Pierwszy to zarządzanie majątkiem, czyli bieżące utrzymanie dróg i utrzymanie okresowe, w tym remonty i przebudowy. Mamy kilkanaście tysięcy kilometrów dróg, które wymagają odbudowania. Realizujemy to przez program remontów i przebudów, w którym kolejność realizacji jest powiązana ze stanem technicznym dróg. Wyjątkiem jest poddziałanie związane z poprawą brd. Są bowiem miejsca, które mają dobrą nawierzchnię, ale inne aspekty - organizacja ruchu, brak skrzyżowania, czy brak świateł powodują, że giną tam ludzie. Dlatego jeszcze kilka lat temu zostały wydzielone środki, by zarządca miał możliwość reagowania punktowego tam, gdzie w planie remontów i przebudów odcinek jest odsunięty w czasie, bo jest w dobrym stanie technicznym, ale jest niebezpieczny.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP